Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Usb-modem till router D-link Dir 655


kamchatka
 Share

Rekommendera Poster

Köpte för ett antal år sedan denna router då jag hade fiber hemma.

Nu flyttar och har det inte längre, behöver mobilinternet.

Sökte nu i en vecka usb-modem till router men blev inte klokt på det.

Antagligen 4G modem kommer inte att funka?

Tacksam tips! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag bläddrar i manualen till routern så verkar den inte ha stöd för usb-modem. Så jag tror du får följa NoWins råd och titta på en 4g-router istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när jag hittade manualen då stod det att den inte stödjer mobil nätverk och det tolkar jag som att det inte finns plats för SIM-kort vilket är rätt. Men det finns ju USB port och varför inte möjlig att köra via modem. Gillar inte slänga saker som fungerar.   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
8 minuter sedan, skrev kamchatka:

Men det finns ju USB port och varför inte möjlig att köra via modem. Gillar inte slänga saker som fungerar.   

Det kanske är så att dom var lite snåla och satte in en långsam usb port som lämpar sig för uppdatering av internprogramvaran, men inte för höghastighetsinternet.

 

Jag har haft precis den router du har och jag har haft en d-link router där man kunde ansluta usb-modem. Och jag är 80% säker på att det var två olika modeller. Så jag antar att det finns en chans att det ändå kan gå. Du råkar inte ha ett usb-modem liggandes som du kan prova med?

 

Du kanske kan köpa något liknande det här, ett modem med ethernet och så ansluter du din befintliga routera WAN uttag till modemets ethernet och så kommer routern fungera som tidigare.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4435226#properties

Redigerad av .M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...