Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Rensa cookies från en specifik webbplats i Chrome - Hur gör man, om det går?

Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Tomas E,

Recommended Posts

Tomas E

Hur gör man för att rensa cookies från en specifik webbplats i Chrome, om det går?

Tomas E

Hittat nu. Återkommer med en beskrivning sen när jag har tid.

Gå in på webbplats i fråga, klicka Ctrl+Shift+I eller F12.

Välj fliken Application, eller vad den kan tänkas heta på svenska om du har svensk chrome. Till vänster har du meny där du kan välja cookies, local storage osv. Välj en av kategorierna, klicka på knappen som ser ut så här.image.png.028b1ddccd111dd074aa436a2770a07e.png

Tomas E
2022-03-08 12:18, skrev .M:

Gå in på webbplats i fråga, klicka Ctrl+Shift+I eller F12.

Välj fliken Application, eller vad den kan tänkas heta på svenska om du har svensk chrome. Till vänster har du meny där du kan välja cookies, local storage osv. Välj en av kategorierna, klicka på knappen som ser ut så här.image.png.028b1ddccd111dd074aa436a2770a07e.png

Hittar inte nån flik med det namnet. Ser krångligt ut att hitta om man inte är webbutvecklare.

• Solution
Tomas E
Posted (edited)

Så här hade jag tänkt beskriva det:

1. Inställningar/Säkerhet och integritet/Webbplatsinställningar

2. Klicka på "Visa behörigheter och data som har lagrats på webbplatser".

3. Skriv in webbplatsens namn i sökfältet.

4. Klicka på de tre prickarna till höger och välj "Rensa data".

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag lägger till en bild för att förtydliga eftersom det är lätt att irra bort sig även om man tidigare vetat var man ska gå. Det inringade röda kan lätt missas (tolkas som en övergripande rubrik som inte går att klicka på) eftersom det finns en rubrik i fet stil precis nedanför med titeln "Behörigheter", dvs samma ord som står i den text man ska klicka på ovanför. 

1044014987_Rensacookies.png.54f34ce145865ee1c5d2a42e85663044.png

Edited by Tomas E
Förtydligar med bild.

Share

• Create New...