Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen koppling mellan skrivare och dator


delarosee
 Share

Rekommendera Poster

Jag kan inte få en koppling mellan dator och skrivare. Datorn och skrivaren är anslutna till wifi. Jag kan inte skriva ut. Vet inte hur jag går vidare. Kan nån här hjälpa mig? Jag går till kontrollpanelen och installera skrivare. Namnet på skrivaren kommer upp som alternativ och jag väljer den. Jag får till svar: Det fungerade inte. Försök igen och kontrollera att det fortfarande går att identifiera din flerfunktionsskrivare.

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan också vara bra att veta om det är en ny skrivare eller om det har fungerat tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft skrivaren, Brother DCP-L3550CDW, ansluten tidigare och det har fungerat bra. Nu har jag fått ett nytt wifi, och allt hände då. Skrivaren är ansluten till wifi och datorn till samma wifi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivaren har troligen blivit tilldelad en ny ip-adress. Den nya ip-adressen känner inte datorn till. Du måste ändra i datorns inställningar för skrivaren så skrivarens nya ip-adress finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era tips! Jag kopplade tillfälligt bort brandväggen och helt plötsligt fungerade det.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter det att fungera även efter att du har aktiverat brandväggen igen?

För du kan ju inte vara utan brandvägg i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...