Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta innehåll från dator till dator


ganil45
 Share

Rekommendera Poster

Jag har 99% av mina filer på onedrive så dom synas automatiskt till nya datorer jag loggar in på. Resten har jag ofta i något annat system som github och kan ladda ned, eller så använder jag usb hårddisk. Program som inte finns i Windows store brukar jag ladda ned på nytt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så finns det väl verktyg i Windows för att flytta profiler?

Med det sagt, min dator kraschade för en tid sedan.

Blåste ut den, installerade om Windows från grunden, loggar in med samma konto hos Microsoft igen.

Samma profilbild, samma bakgrund, alla filer som sparats via Onedrive, webbläsaren synkar mot webben, även den återställd.

 

Program saknas MEN om du köpt alla program via Microsoft store vette tusan om inte Windows skulle erbjuda dig ominstallation av dessa även per mer eller mindre automatik.

 

Annars, om du har en massa filer som inte ligger i molntjänst borde du oavsett ha en backup av. Nya datorn kan väl ta data från denna backup?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, skrev ganil45:

Tänker köpa ny dator och undrar hur man flyttar över allt innehåll till nya datorn?

En fråga här är om "allt innehåll" också avser installerade program eller bara egna filer, m m (t ex diverse inställningar).

Så installerar du om programmen när du byter dator - PC för Alla (idg.se)

 

Tips om att flytta filer finns redan i tråden men följande artiklar kan kanske bidra med något intressant.

8 superviktiga saker du måste göra med din nya pc - PC för Alla (idg.se)

19 grymma gratisprogram för Windows - PC för Alla (idg.se)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...