Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Webrequest filter

Lintott
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Recommended Posts

Hej, helt ny här idag och måste få fråga om någon här har råkat ut för att helt plötsligt få rutor i övre kanten där det står att jag försöker installera ett tillägg vilket jag inte gör!?

När jag klickar vidare på installera tillägget för att titta vad det är så står där att det gäller webrequest filter? jag fattar inte ett jota och detta började helt plötsligt i förrgår kväll.

Jag börjar fundera, har jag kommit åt någon knapp på tangentbordet av misstag (jag har artros i mina händer och en s.k. snuttefilt nedanför tangentbordet som mina händer vilar på när jag skriver)?

Jag har startat om, rensat cookies, kollat så jag har senaste Mozilla Firefox, kört snabbvirus koll, kört fullständig viruskoll, kört Malwarebytes, kört alla felsökningar som går men inget tyder på något virus.

Och försökt att googla men jag förstår inte, kan inte teknisk engelska så det är svårt att begripa. Förstår inte ett jota som sagt.

Frågat flera datahjälpar jag har men ingen verkar klura ut vad detta är och varför?

Detta händer i varje ruta på Mozilla när jag öppnar nya flikar och mina saker jag surfar på, det blir inte så på Chrome.

Bifogar några exempel på bilder av rutorna och vad det står i dem.

Jag har hela tiden klickat i tillåt ej eller blockera så här långt eftersom jag inte begriper vad jag ska göra.

Snälla någon som kan hjälpa mig?

Och snälla ge mig inga länkar att klicka på jag bara snurrar runt i dem kommer ingen vart.

Mvh Eva

Expressen 2.jpg

Expressen 3.jpg

google.jpg

Fotosidan 8.jpg

Fotosidan 9.jpg

Det finns ett tillägg till Firefox som heter Webrequest Filter och som Firefox inte speciellt rekommenderar. Kan du ha installerat det av misstag? Se
https://addons.mozilla.org/af/firefox/addon/webrequest-filter/

Kontrollera vad du har för tillägg genom att klicka på Menyknappen (3 vågräta streck)  och välja > Tillägg och teman  Hittar du tillägget där? I så fall avinstallera det eller avaktivera det!

Hej, nä jag har inget sånt tillägg alls! Har bara dessa tillägg, se bif. bild.

Mvh Eva

tillägg.jpg

Då blir det knepigare. På något sätt borde du ju kunna bli av med den där ovälkomna rutan. Du har ju redan gjort det mesta, bl a kört Malwarebytes och jag har ingen idé om vad mer du skulle kunna göra. Cecilia kanske har det. Hon kan det mesta om ovälkomna saker i datorn.

• Solution

Har du haft W.Counter länge?

Så att det är inte den som orsakar problem, det verkar vara ett nytt och ovanligt tillägg och det finns inte mycket information om det.

Har inte aning om vad det är för ett tillägg och hur den kommit dit ens? Är det alltså inget man behöver så jag kan bara ta bort menar du?

Mvh Eva

Ok, jag frågade ett par data hjälpar och de sa inget om detta tilläggen jag hade.

Mvh Eva

De insåg väl inte att det kunde orsaka problem.

Man ska aldrig ha tillägg som man inte har installerat med vilje därför att man har nytta av dem och man ska undersöka att det är tillägg det går att lita på.

Jag har du inte installerat det tillägget heller så jag har inte en aning var det kommer ifrån. Men ska testa det i kväll. Tack för tipset! :)

Mvh Eva

Testade nu och tjohoooo det funkar tror jag, tog bort den och vips så funkar det! Hurra, tack vad glad jag blir! :)

Mvh Eva

Share

• Create New...