Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird - bilagor följer inte med


Stuckinmud
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har skickat ett par bilder med thunderbird till en vän. Men han svarade att det inte fanns några bilder i mailet. Jag använde funktionen 'infoga'. Provade att skicka ett mail till mig själv, och det stämde. Bilderna följde inte med. Hur konfigurerar jag klienten så detta fungerar? Nå'n som är bra på detta? Vidare fungerar heller inte fonterna. Jag väljer en font eller fonter för texten i ett mail, men mailet som går fram är oformaterad brödtext.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Nu var det ett tag sedan jag använde just Thunderbird men Bifoga är också en möjlighet när Infoga inte verkar fungera. 

Vilken version av Thunderbird har du? Version 91 verkar vara den aktuella.

 

 

1453841181.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Stuckinmud:

Jag har skickat ett par bilder med thunderbird till en vän. Men han svarade att det inte fanns några bilder i mailet. Jag använde funktionen 'infoga'. Provade att skicka ett mail till mig själv, och det stämde. Bilderna följde inte med. Hur konfigurerar jag klienten så detta fungerar? Nå'n som är bra på detta? Vidare fungerar heller inte fonterna. Jag väljer en font eller fonter för texten i ett mail, men mailet som går fram är oformaterad brödtext.

Om mottagarens e-postprogram är inställt för oformaterad text för mottagen e-post så visas varken bilder eller typografi. Men bilder kan finnas med ändå, osäker på om något e-postprogram raderar eller om bilder i stället alltid visas som bifogade. Samma gäller när du skickade till dig själv, så någon slutsats om hur ditt mejl skickades går inte att dra av detta.


Hur ser det ut i din Skickat-mapp? Finns bilden med där så som du skapade mejlet? 

 

Redigerad av ChristerE
Rättade en felstavning
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...