Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med utlänska certifikat, .p12


petergustafsson
 Share

Rekommendera Poster

petergustafsson

Hej.

Jag har två certifikat installerat i Firefox, ett för mig och ett för frugan, för att kunna utföra saker på spanska sidor, spanska Försäkringskassan, Skatteverket, etc.
Certifikaten är av filformatet .p12
Problemet är att det verkar ligga kvar i minnet (eller något) sista användandet, detta gör att jag inte kan ändra användare utan jag blir automatiskt inloggad i frugans namn.
Normalt sett får jag en förfrågan om vilket certifikat (person) jag vill använda och logga in med.

Någon som vet hur man löser detta ?

Vänligen
Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar du Firefox efter utloggning från den spanska myndigheten? Det brukade rekommenderas tidigare, vet inte hur det är nu.

 

Stödjer Firefox olika användarprofiler? Kanske ni kan skapa varsin profil och bara installera certifikaten så du har ditt på din profil, fru har sitt på sin profil. Sen växla profil när ni behöver logga in som den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det allra enklaste borde väl vara att ni har 2 olika användarkonton på datorn (var sitt användarkonto)..

Om ni gör så så kommer inte denna situation att uppstå, varken med cetifikat eller annat...

 

För mer info läs detta: https://support.microsoft.com/sv-se/windows/lägga-till-eller-ta-bort-konton-på-datorn-104dc19f-6430-4b49-6a2b-e4dbd1dcdf32

 

Redigerad av WindowsPro
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

petergustafsson

Jag använde certifikatet sista gången för ca 3 månader sedan, så ja, jag har stängt Firefox och stängt av datorn ett flertal gånger.

Jag ska kolla att ladda ner frugans certifikat och installera på hennes profil, vi har varsin profil.

Det jag kommer ihåg nu att jag gjorde sist, det var att markera en ruta som sade ungefär "Kom ihåg denna person hela tiden", eller något liknande. Jag tror problemet ligger där.

Tack för tipsen.

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...