Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Widgetar?


Amandus
 Share

Go to solution Solved by Turbopump.,

Rekommendera Poster

Widgetar i Windows 11 fungerar ej, har provat olika lösningar på nätet men det fungerar inte i alla fall.

 

någon som har eller vet hur man löser detta. Nu är det bara suddiga rutor som widgets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsakar dom mycket cpu-användning också? Du kan se det i aktivitetshanteraren. Då finns det en lösning här, men jag vet inte vad som händer om du faktiskt vill använda Widgets, jag stängde helt enkelt av dem.

 

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/widget-windows-using-cpu/05b6c013-f718-47f8-9b32-1a7306100a0d

Redigerad av .M
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är märkligt med Microsoft dom lägger till olika tvivelaktiga funktioner och nytt Windows istället för att se till att befintligt OS blir bättre och stabilare, så blir det bara sämre och sämre och fulare och fulare för varje nytt Windows. Och sen tar dom betalt för det också, dom skulle skämmas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är helt ok att gjorde om widgets från dom dära live-panelerna som fanns i Windows 8 och jag tror 10, men dom kunde väl ha en liten knapp som slår på/av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag fick det att fungera genom att först avinstallera dom med kommandot: Get-AppxPackage MicrosoftWindows.Client.WebExperience* | Remove-AppxPackage

som jag körde via windows-terminal (admin), hittas vid högerklick på startflaggan .

Efter omstart av datorn letade jag upp windows web experience pack i 

microsoft store Skaffa Windows Web Experience Pack - Microsoft Store sv-SE

och installerade det. Efter omstart av datorn fungerade widgets igen. 

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...