Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enkelsidig utskrift?


rolfr
 Share

Rekommendera Poster

Har köpt ny skrivare, Brother DCP-L2530GW, som även kan skanna. Det står lite här och där, att en fördel är att den kan spara papper genom att skriva nästa sida på baksidan av pappret. Låter bra att man kan spara på träden här i världen! MEN, om jag nu vill att sidorna skall komma på varsitt papper, så kan jag inte det.

Det finns i menyn på själva skrivaren, bland optionerna en som säger 2-sidigt. Finns flera alternativ också och jag väljer då så klart AV och Ok.

 

Hjälper inte. Det blir likväl 2-sidigt.

Jag hittar heller inte någon möjlighet att välja ensidigt i skrivarmenyn på datorn.

 

Jag skall väl inte behöva välja att tratta ut en sida i taget? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Högerklicka på ikonen Brother XXX-XXXX (där XXXX är modellnamnet) och välj sedan Egenskaper för
skrivare. Om alternativen för skrivardrivrutinen visas ska du välja din skrivardrivrutin.
3. Klicka på fliken Allmänt och sedan på knappen Utskriftsinställningar eller Inställningar....
Dialogrutan för skrivardrivrutinen visas.
4. Välj de skrivarinställningar som du vill använda som standardinställning för alla dina Windows-program.
5. Klicka på OK.

 

Källa: https://support.brother.com/g/b/manualtop.aspx?c=se&lang=sv&prod=dcpl2530dw_eu

Skärmklipp.PNG

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall ha stort tack för detta.

Blev lite förvirrad för mina menyer såg inte ut så. Men jag hade redan ställt Flersidig utskrift till Normal, fast det hjälpte ju inte. Längre ner fanns Duplex/Häfte som var ställt till Duplex. Detta ändrade jag till Ingen och då funkade det som jag ville.

 

Men det knasiga är att sedan ställer skrivaren själv tillbaka till Duplex vid nästa utskrift fastän att jag hade ställt 2-sidigt på skrivarens fönster till Av. Och det blinkade till kort att det var Tillfälligt och det står 2-sidigt igen. Kanske därför den sedan ändrade i datorn  Även om just detta dokumentet kom ut rätt på separata sidor.

 

Tydligen får jag kladda med det här för varje utskrift. Men jag är i alla fall glad att det överhuvud taget går att göra. Så, - tack för tipset!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...