Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in till USB med Samsung smart tv?


Elcykel
 Share

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har en Samsung qe55q60tau tv med Arris tv-box från Telenor och skulle vilja kunna spela program, till exempel Topgear som inte går att "starta från början".

Finns det någon lösning med en extern hårddisk, USB eller någonting så jag kan utnyttja att jag har en smart tv, eller är enda lösningen för inspelningen att beställa en inspelningsbar box från Telenor? :)

Tar tacksamt emot alla tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan beställa en hårddisk från Telenor till boxen. Det går inte att sätta in en "vanlig" hårddisk, utan det måste vara en som har Arris firmware.

 

Med hårddisk i boxen kan du schemalägga inspelningar (max 3 samtidiga).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda en USB hårddisk. Tänk bara på att du kommer endast att kunna se inspelade program på TV:n. Om det finns filer på disken kommer de att raderas. Läs i manualen om du vill veta mer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev vertpre:

Du kan använda en USB hårddisk. Tänk bara på att du kommer endast att kunna se inspelade program på TV:n.

Nej det går inte, som Mr Andersson skriver, att ansluta en "vanlig" HDD till boxen. Jag har arris 5305 tv-box från Telia, och enda möjligheten är att använda arris egen HDD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev bengt 429:

Nej det går inte, som Mr Andersson skriver, att ansluta en "vanlig" HDD till boxen. Jag har arris 5305 tv-box från Telia, och enda möjligheten är att använda arris egen HDD.

Inte till boxen, men till ett USB uttag på TV:n. På min Samsung fungerar det fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev vertpre:

Inte till boxen, men till ett USB uttag på TV:n. På min Samsung fungerar det fint.

Ok, men då kan man inte använda timeshift, som är en bra funktion tycker jag iaf.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu bor inte jag i Sverige så jag vet inte om det finns några restriktioner som gör att det inte fungerar i Sverige. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev vertpre:

Nu bor inte jag i Sverige så jag vet inte om det finns några restriktioner som gör att det inte fungerar i Sverige. ;)

Nej, det vet inte jag heller. Det kan ju iofs vara olika på vilken TV man har.

Men har faktiskt aldrig hört att man kan använda timeshift direkt i TV:n.

Men man kan ju inte veta allt om alla tekniska finesser 😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, skrev vertpre:

Inte till boxen, men till ett USB uttag på TV:n. På min Samsung fungerar det fint.

Det generella är att inspelning till en USB-enhet kopplad till en TV kan endast göras om man använder TVns kanalväljare, inte när man har en mottagare kopplad till TVn, t.ex. via HDMI.

 

TS har en box som används för TV-tittande. Att använda boxen för mottagning kopplad till HDMI och TVns USB-uttag för inspelning av detta fungerar inte på någon av de TV-apparater jag har varit inblandad i.


Användning av Timeshift i TVn låter sig inte göras om man använder en box för mottagning. TS använder box och inte kanalväljaren i TVn, utifrån det jag förstått av TS inlägg.

 

Om det finns apparater som avviker från att vara begränsade till den egna kanalväljaren vet jag inte men det är av intresse att ta del av.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev ChristerE:

Finns i en Panasonic som jag har.

Ok, kul för dig då 😊

Nu vet vi ju iaf att det funkar i gamla svedala också.

Nu har ju Panasonic ett antal hundra olika modeller att välja mellan, och många olika utrustningsnivåer.

Detta har aldrig varit nåt problem för mig, och jag har aldrig ens reflekterat över det, eftersom jag använder. och har alltid använt HDD kopplad till boxen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...