Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort program helt med Wise Program Unistaller - låter ju bra, men kan det ställa till med problem också?


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Tomas E,

Rekommendera Poster

Fick den här artikeln i inkorgen. Men vad händer om man installerat en uppdatering av ett program och vill ta bort den gamla? Om jag enbart använder Windows inbyggda funktion så vet jag att enbart den gamla  versionen av programmet tas bort och att filer som den nya versionen behöver lämnas kvar.

 

"Många program skapar nämligen mappar med småfiler på hårddisken när det installeras, eller när du använder det."

 

Om dessa mappar med "småfiler" behövs av den nya versionen och de då tas bort så kommer inte programmet att fungera. Man riskerar även att förlora personliga inställningar osv.

 

Nån som vet nåt om detta?

 

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Lösningen på ett sånt problem torde vara att bara använda Wise Program Uninstaller till sådana program som man helt vill bli av med och som man inte kommer att använda.

 

Å andra sidan blir man kanske inte av med alla onödiga filer.

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppfattat det på samma sätt som du skriver. Om man är en person som avinstallerar många program kan det vara bra att ominstallera Windows ibland just för att få bort alla rester.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...