Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatisk översättning till svenska


JanHal
 Share

Go to solution Solved by .M,

Rekommendera Poster

Jag  har en ny dator med windows 11 installerad.

När jag använder Edge som webbläsare, som faktiskt är snabb, översätts oftast engelska ord till svenska.

Jag har ställt in i Edge att den ska fråga först, men det verkar inte fungera.

Någon som vet var mer jag kan ändra, kanske i windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Under ...-menyn och inställningar, sen språk så finns en på/av inställning för översättning. Jag har stängt av funktionen helt och hållet och upplever inte det beteende du beskriver. Har du provat att stänga av översättning helt och se om det hjälper?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev JanHal:

Någon som vet var mer jag kan ändra, kanske i windows?

Nej, det är inte i Windows du kan ändra utan det är bara i webbläsaren, i detta fall i Microsoft Edge, och du ska göra precis som .M har gjort, dvs  sätta "Offer to translate pages that aren't in a language I read" på Av. Det har jag också gjort.

2087722032_Edgelanguagesettings.thumb.png.3d4dd69504f91d4f3334ab38223f42c5.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen finns det webbplatser som känner av vilket språk som är valt i webbläsaren och då visar upp maskinöversatta sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YouTube fungerar så. Där bytte jag en gång språk till tyska för att få se originalet till en misslyckad svensk videoöversättning. Google har gott minne så sedan dess får jag instruktioner i You Tube på tyska. Jag kan förstås byta tillbaks till svenska men eftersom det känns uppfriskande med tyska som omväxling mot all engelska och svenska har jag bibehållit tyskan.

 

Men annars känner väl webbsidorna av att jag har ett svenskt Windows och det är därför de vill tala med mig på svenska trots att jag ställt in webbläsaren på ett annat språk.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, nu verkar det fungera. 

Jag får även upp valet "Översätt till svenska" vid högerklick,

det fick jag inte förut.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...