Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudet registreras i Windows inställningar men inget ljud i Skype


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Tomas E,

Rekommendera Poster

Har köpt en Logitech C922 Pro webbkamera. I  Windows inställningar reagerar stapeln för ljud vid "Testa din mikrofon". Men när jag ska testa ljud och bild i Skype så blir det inget utslag. Inget ljud heller om jag gör ett testsamtal. Är det en bugg i Skype eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, skrev polken:

Kan du välja i Skype vilken enhet du vill använda som mikrofon?

 

Ja, kameran är vald.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattade med support-robot igår och fick i dag svar via e-post. Har nu beskrivit vad som inte funkar så får vi se vad de säger sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Här är lösningen

 

Märkligt dock att det blir så här mycket utslag när det är helt tyst. Samma sak med min riktade mikrofon via ljudkortet. Nåja, får väl höra av de jag kontaktar om det är nåt oljud.

 

mikrofonljud.png.da535ce3b5aa900a611c7330f98ec7d2.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke! Antivirusprogrammet.

Vet ju inte vad du har osv. men vet av erfarenhet att antivirusprogammet kan blockera. Har en bekant som kör Bitdefender och där har det trasslat i Zoom innan hon fick ordning på inställningarna.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

En tanke! Antivirusprogrammet.

Vet ju inte vad du har osv. men vet av erfarenhet att antivirusprogammet kan blockera. Har en bekant som kör Bitdefender och där har det trasslat i Zoom innan hon fick ordning på inställningarna.

Jag har Windows Defender. Malwarebytes har jag i och för sig också men det kör jag manuellt, har bara gratisversionen.

 

Men bra att veta om det skulle tjorva med Zoom. Det har det dock inte gjort tidigare, fast då satt jag bara och lyssnade på andra, utan webbkamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Tomas E:

Jag har Windows Defender. Malwarebytes har jag i och för sig också men det kör jag manuellt, har bara gratisversionen.

 

Men bra att veta om det skulle tjorva med Zoom. Det har det dock inte gjort tidigare, fast då satt jag bara och lyssnade på andra, utan webbkamera.

Fast de dessa antivirusprogram som du  har tror jag inte ställer till ditt problem. Jag använder samma själv.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...