Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird, kommer inte åt efter krasch


Peter Slotte
 Share

Rekommendera Poster

Min dator har kraschat. Det mesta har återställts men jag lyckas inte komma åt Thunderbird där det finns en massa e-post och adresser. Lösenordet har jag glömt och lösenordshanteraren med sparade adresser försvann i kraschen. Hur ska jag komma vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

 

Menar du det lösenord som Thunderbird behöver för att kunna hämta mejlen från en mejlleverantör?

Det lösenordet har mejlleverantören hand om och det är normalt samma lösenord som till leverantörens webbmejl.

 

Mejlen hittar du i Thunderbirds profil som finns ungefär i den här mappen:

 

C:\Användare\"ditt anv.namn"\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\"profilnamn"\

 

AppData är en dold mapp så du måste slå på visning av dolda filer i Utforskaren.

Det är inte säkert att mappen heter just Thunderbird utan det kan även vara något med Mozilla samt det kan finnas ytterligare en mappnivå innan du är framme vid Profiles.

Du bör säkerhetskopiera profilnamnsmappen till något annat ställe för säkerhets skull så att ditt testande med Thunderbird inte råkar skriva över mejlen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack, Cecilia,

Lösningen verkar vara både invecklad och lite farlig - men förhoppningsvis funkar den. Innan jag tar mig an problemet ska jag kalla in en mer datorkunnig vän. Jag hoppas på det bästa....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Thunderbird, kommer inte åt efter krasch
 Share

×
×
  • Skapa nytt...