Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

4MLinux - recension


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

Denna gång inte ett test enbart för testandets skull som många av mina övriga recensioner.

Nu ville jag ha en Liten enkel Linux-distribution enbart för att köra/använda Wine. Tanken dessutom att denna enkla Linux-dist. skulle köras virtuellt i en annan "riktig" Linux-dist. men där Wine av någon anledning inte riktigt lirar som den ska.

 

Distrowatch.com - Sök - Filter=Installationsmedia under 250 MB. Sökträff nr 7 - 4MLinux.

Mhm.. ISO-filen var på 1 GB och jag stötte på minnesproblem när jag bara använde 1024 MB i minne i min virtuella "värld". Ökar jag till 2048 kommer till slut skrivbordet fram men strax innan det en fråga om att byta från engelskt tangentbord till något annat vilket jag svarar ja på. Finns bara, typ, spanska, tyska, engelska, ryska. Väljer då engelska, tänker att det här är den layout som blir vald tills dess man väljer att installera. Får frågan om jag befinner mig i Europa och när jag svarat ja på det får jag veta att jag finns i Storbritannien. När skrivbordet då är laddat finns ingen möjlighet att därifrån installera OS,et på disken.

 

Nej tack!

 

 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
 Share

×
×
  • Skapa nytt...