Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen flimrar


Villaforever
 Share

Rekommendera Poster

Vår son lyckades få in ett lyckat bowlingkast rakt på vår tv-skärm med hjälp av glasögon .Resultatet är att skärmen nu flimrar. Är det helt kört, eller finns det någon möjlighet att laga tro? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, en bild?

Vilken TV?

Jag skulle säga - olycksfalls-försäkring (försäkringsbolag), kontrollera vad byte av skärm på TVn skulle kosta och från detta bestämma om reparera eller ej. Troligen är skärmen såpass skadad att själva panelen måste bytas ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Villaforever:

Vår son lyckades få in ett lyckat bowlingkast rakt på vår tv-skärm med hjälp av glasögon .Resultatet är att skärmen nu flimrar. Är det helt kört, eller finns det någon möjlighet att laga tro? 

vi har nu tagit av tv:n så bild har jag inte tyvärr, men det flimrar, är olika färg m.m. Det är denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3620117. Skulle tro att tv:n är ca 6 år gammal. Vad kan man få ut på försäkringen isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på om du har allrisktillägg eller ej. Om du inte har allrisk så är jag osäker på om du får ut någonting

Har du allrisk så kan du kanske få 20% minus självrisk

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-01-31 07:14, skrev Pelle Penna:

Beror lite på om du har allrisktillägg eller ej. Om du inte har allrisk så är jag osäker på om du får ut någonting

Har du allrisk så kan du kanske få 20% minus självrisk

Ja, det ska vi, irriterande bara att vi inte hittar kvittot, sparar liksom allt, men inte just det kvittot tydligen :P Kan det påverka något tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta räcker det med ett kontoutdrag eller liknande där det framgår att man har betalat till den butiken och med vilket belopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan ju då vara svårt att styrka. Om du köpt hos ex Elgiganten så kan de ha ett sparat kvitto i sina system. Möjligen även andra säljare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu har iaf försäkringsbolaget hört av sig och gett mig ersättningsbeloppet. 110 kr efter självrisken är dragen. Tyckte det lät väldigt lite, kan det vara rimligt med 110 kr för en tv som kostade runt 10.000kr? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
2022-02-10 17:58, skrev Cecilia:

Du måste ju kolla vad just du har för självrisk i ditt avtal om försäkringen.

ja, 110 kr var efter självrisken var dragen på 1800kr. 

 

Finns det någon som helst möjlighet att laga platt tv- eller är det bara bita i det sura äpplet och slänga och köpa nytt? Menar såklart att reparera ska vara billigare än köpa nytt då,  Reparera går ju såklart alltid :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det vore ett garantifel, då har det hänt att tillverkaren sänt hem reparatörer för att byta skärm på plats.

Vad det skulle kosta på en TV som har några år på nacken, som din är, kan jag inte sia om. Fråga Samsung eller en återförsäljare/reparatör av Samsung

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...