Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Aftonbladet

Hockke
 Share

Go to solution Solved by Hockke,

Recommended Posts

Jag har flera gånger förut slutat länka in mig på Aftonbladet i frustration över den slarviga programmeringen, men som betalande läsare har jag återvänt efter ett tag. Nu verkar det vara dags igen. Orsaken nu är att om jag klickar på rubriken till en artikel, läser den och sedan klickar på returpilen uppe till vänster kommer jag inte tillbaka till rubriken jag klickade på utan hamnar, om rubriken är någonstans på övre halvan av sidan, tillbaka till början av sidan. En massa onödigt scrollande om jag vill läsa flera artiklar. Ligger rubriken mot slutet av sidan hamnar jag strax under mitten. lika mycket scrollande. Sägas bör att motsvarande fladdrande inte finns på andra tidningssidor, där återvänder man till rubriken man klickat på.

Är det okunnighet/nonchalans från tidningen eller är det min webbläsare (FF) som inte är kompatibel med deras programmering?

Jari Karivainio

Hej!

Har du provat öppna länken/artikeln/sidan i en ny flik? Det gör jag när jag läser tidningar på nätet.

/ Jari

Hokke, jag har precis samma problem. Jag hade en längre mailkonversation med Aftonbladets support men det gav ingenting, jo om man rensade cachen så fungerade det men det vill man ju inte hålla på med hela tiden. Att det fungerar på andra tidningars sidor har jag också sett. Jag har också provat med flera webläsare, samma problem då. Jag kollade med att öppna i en ny flik, det verkade fungera.

Edited by tomashag

Det är kul att höra att problemet delas! Jag har inte försökt med andra flikar, det borde inte behövas för en seriös produkt eftersom alla andra klarar av det ändå.

Jag använder nästan alltid öppna i ny flik och det gäller både här i forumet och på andra webbplatser. När man backar behöver man ju vänta medan sidan ska hämtas in igen men när man stänger en flik så finns ju den gamla sidan där omedelbart.

3 timmar sedan, skrev Hockke:

Jag har inte försökt med andra flikar, det borde inte behövas för en seriös produkt eftersom alla andra klarar av det ändå.

Säger inte emot, men det finns webbplatser där det inte ens går att komma tillbaka när man försöker backa (kommer inte på något exempel just nu). Så jag brukar göra som flera redan beskrivit, öppna i ny flik. Sen kan det hända att jag klickar vidare direkt i den nya fliken, men återgår efter ett tag till den första för att kunna fortsätta gå igenom i det "flödet".

Share

• Create New...