Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Change One Setting To Secure Windows 11

Thirteen
 Share

Recommended Posts

Change One Setting To Secure Windows 11

https://www.youtube.com/watch?v=TEI6qBJivgA

De här ändringarna av inställningarna sägs förstärka skyddet betydligt.

Källan som det hänvisat till: https://www.microsoft.com/security/blog/2021/01/11/new-surface-pcs-enable-virtualization-based-security-vbs-by-default-to-empower-customers-to-do-more-securely/

Bifogar skärmklipp

1Skärmklipp.PNG

2Skärmklipp.PNG

3Skärmklipp.PNG

4Skärmklipp.PNG

Det är väl denna inställning som ställt till huvudbry bland många. Till exempel är det väl detta som orsakat rapporter om att spel upplevs långsammare och att det är dessa virtualiserings funktioner i cpu som gör att folk märkt att deras datorer inte kan uppdateras till 11 pga cpu inte är godkänd.

Och då undrar man, varför är det inte igång som standard? Eller är det jag som missuppfattat vad som orsakat dessa rapporter om missnöjda Windows 11 kunder?

2 timmar sedan, skrev .M:

Det är väl denna inställning som ställt till huvudbry bland många. Till exempel är det väl detta som orsakat rapporter om att spel upplevs långsammare och att det är dessa virtualiserings funktioner i cpu som gör att folk märkt att deras datorer inte kan uppdateras till 11 pga cpu inte är godkänd.

Och då undrar man, varför är det inte igång som standard? Eller är det jag som missuppfattat vad som orsakat dessa rapporter om missnöjda Windows 11 kunder?

När det gäller rapporter om att spel upplevs långsammare så blir man väl tvungen att tro på de rapporterade upplevelserna. Vill nog se en kompletterande mätning på hur mycket långsammare det blir i så fall.

Microsofts vägar är i många fall outgrundliga.

Kärnisolering med Minnesintrigitet är påslaget på min Windows11 dator utan att *Plattform för virtuella datorer och Windows-  hypervisorplattform* är ikryssat.

Turbopump.
Citat
7 timmar sedan, skrev Dixi:

Kärnisolering med Minnesintrigitet är påslaget på min Windows11 dator utan att *Plattform för virtuella datorer och Windows-  hypervisorplattform* är ikryssat.

Verkar vara tillräckligt att aktivera "Intel Virtualization Technology" i bios för att få det att fungera. 

Intel Virtualization Technology.jpg