Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp med en fil jag har i exel med tider


nisse24
 Share

Rekommendera Poster

 behöver hjälp med  en sak i  exelfilen  skriver jag tid in och tid ut så räknar han ut tim och enkel övertid och kval övertid

det jag behöver hjälp med är när en röd dag är på en vardag för då är det kval övertid tänkte om det går med en omsats är inte så duktig i exel men jag tränar på att bli bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

veckodag Datum Tid in  Tid ut  Arbetad tid Kommentar Enkel övertid Kval.övertid Kval övertid morgon
6 01-jan 08:20 09:20 01:00 utkörning 00:00 01:00 00:00
6 01-jan 09:20 14:00 04:40 utkörning 00:00 04:40 00:00
6 01-jan 14:00 14:30 00:30

samtal

 

 

 

 

 

 

00:00 00:30 00:00

 

 så här ser filen ut veckodag är i d kolumn vet ej hur man kan överföra på ett smidigt sätt jag tänkte att man sätte en 8 om 8 =röd dag so är en vardag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver hjälp med en sak i exelfilen  i flik jan 22 skriver jag tid in och tid ut så räknar han ut tim och enkel övertid och kval övertid det jag behöver hjälp med är när en röd dag är på en vardag för då är det kval övertid tänkte om det går med en omsats är inte så duktig i exel men jag tränar på att bli bättre sänder en fil

1927476325_Lekvertidny5tillforum.xlsx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du kolla på filen enkel övertid börjar 16:40 slutar 18:40 sen blir det kval övertid vardagar

kval övertid morgon  slutar 08:30

våran beredskap börjar 16:40 slutar dagen efter 08:30

jag skulle vilja om du kunde bifoga filen så kan jag kolla på den vill inte förstöra dom omsatser som finns eller bygga nytt vi är flera  som andvänder filen 

vad det handlar om är när en röd dag infaller på en vardag för då blir det kval övertid det är som är problem

men kan du sända filen så kan jag kolla på den

jag är tacksam för all hjälp jag kan få

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag provade  denna=(NETTOARBETSDAGAR(E15;E15;helgdagar!$O$5:$O$30)=0) då  säger den sant eller falskt beroende vilket datum jag skriver   är det rätt så             jag kollar på den vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hålle på att kolla när jag skriver i  e 23 15 april och inga tider så har han lagt till 2 tim enkel  8:30 kval morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...