Dag Erlandsson Posted January 15 Share Posted January 15 Har ett nytt problem. Jag har en iPhone med senaste uppträningarna. Vill koppla på Apple car play. Men på min Telefon heter det bara Car Play, antar att det är samma sak? Jag har gjort allt, låtit min iPhone söka efter bil, den hittar inget. Jag har kopplat USB kabeln till bilen mellan telefonen, händer ingenting. Har hållit in röststyrning på ratten, händer ingenting. däremot funkar telefonen / handsfree i bilen så kontakt har telefonen och bilen via bluetooth. Skickar med bilder och kanske att någon kan guida mig rätt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted January 15 Share Posted January 15 2 timmar sedan, skrev Dag Erlandsson: Jag har kopplat USB kabeln till bilen mellan telefonen, Är det en originalkabel från Apple? Tänker att det kanske bara är en kabel för att ladda, inte för att kommunicera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengt 429 Posted January 16 Share Posted January 16 13 timmar sedan, skrev Dag Erlandsson: Har hållit in röststyrning på ratten, händer ingenting. Har du aktiverat "Siri" i telefonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stafstaf Posted January 16 Share Posted January 16 Att parkoppla enheter med varandra ! Via bluethoot 1. båda enheter ska på slagna med bluethoot för att hitta varandra Obs! Inte allt så modell betäckning kommer upp, utan var bluethoot mac nummer. 2. I regel så parkoppla dessa enheter med sort cord nr Obs vissa bilstereo kan bara ta i mot samtal obs Car play skärm kan var eget system som vill använd mobil uppspelning till internet Eller blir spegling av mobil Waze kräver även GPS uppkoppling för fungera Om man få gång med bluethoot via mobilen! bara röst och telefonen. Så beror oftas att äldre bluethoot via bilstereo inte är anpassad för något annat en telefonen Har tillgång till aux ingång Så köpa kablar som anpassad till sin mobil då man spela upp ljud bluethoot receiver kan koppla upp mot aux ingång då kommer mobil funger Googel mapp eller Waze fungera med GPS Jag rekommenderar att läs på manual sök via Youtube kanal. PS vi använda oss bluethoot receiver via aux kontakt . Spela ljud Vi använder mobil för GPS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dag Erlandsson Posted January 20 Author Share Posted January 20 2022-01-15 23:45, skrev Mikael63: Är det en originalkabel från Apple? Tänker att det kanske bara är en kabel för att ladda, inte för att kommunicera. Nu köpt original kabel. Fungerar ändå inte. Bluetooth på sladd i men inget händer. Bifogar bilder Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoWin Posted January 20 Share Posted January 20 Vad händer om du väljer "USB" och startar appen i telefonen ? Kabeln ansluter telefonen till bilen via USB och då används inte Bluetooth. På min bil och med Android var jag tvungen att ansluta med kabel första gången. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dag Erlandsson Posted January 20 Author Share Posted January 20 4 timmar sedan, skrev NoWin: Vad händer om du väljer "USB" och startar appen i telefonen ? Kabeln ansluter telefonen till bilen via USB och då används inte Bluetooth. På min bil och med Android var jag tvungen att ansluta med kabel första gången. Ursäkta frågan, måste jag ladda ned en app i mobilen? Eller menar du sökningen på CarPlay? Är oteknisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoWin Posted January 23 Share Posted January 23 Ja, du måste ha en app i mobilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dag Erlandsson Posted January 24 Author Share Posted January 24 (edited) 14 timmar sedan, skrev NoWin: Ja, du måste ha en app i mobilen. Vad heter appen? Edited January 24 by Dag Erlandsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stafstaf Posted January 24 Share Posted January 24 2022-01-20 19:53, skrev Dag Erlandsson: CarPlay Ska du söka på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hockke Posted April 8 Share Posted April 8 Det här problemet är förmodligen löst numera men mitt tips är att be märkesförsäljaren om hjälp. De kan sina bilar och hjälper oftast gärna till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts