Just nu i M3-nätverket
Jump to content

HP Smart Tank Plus 570

biake
 Share

Recommended Posts

Jag får dåliga utskrifter i svartvitt. Delar av bokstäver fylls inte i ordentligt. Denna modell har ett eget skrivhuvud för svartvitt. Jag har kört "rengöring", men det hjälper inte. Jag vill byta skrivarhuvudet. 

Och då skall skrivhuvudet komma fram när man öppnar luckan. Om huvudet inte kommer fram, är det inget fel på huvudet, enligt info på HP:s supportsida. Kan jag gå förbi skrivarens egen test ?

Måste jag skruva isär printern för att komma åt skrivhuvudet ? Kan jag göra något mer än "rengöra" med hp:s program ?

Har du kört funktionen justering av skrivarhuvud ? Om inte gör det och se om det blir bättre efter detta. Kör hela programmet med felsökning enl HP,s hjälp sida. Här

Hur är det med bläcket ? Har skrivaren varit avstängd under en längre tid kan det ev vara så att bläcket delvis har torkat i skrivarhuvudet. Utbyte av skrivarhuvud förefaller vara ett verkstadsbesök. Hittar inget DIY men en djupare sökning kanske ger bättre träffar.

Som Kjoan skriver så verkar HP själva vilja göra bytet av skrivarhuvud - och tar betalt förstås.

Här monteras skrivarhuvud på liknande skrivare Hp Smart Tank 651 Printhead Installation

För att komma åt skrivhuvudet: Stäng av skrivaren, öppna luckan till huvudet, sätt på skrivaren och huvudet flyttar sig mot mitten. Nu ska skrivarhuvudet vara tillgängligt, förhoppningsvis. Troligen kan du även skjuta skrivarhuvudet mot mitten för hand när skrivaren är avstängd.

Edited by Thirteen

Jag får inte fram skrivhuvudet. Jag gör som Thirteen beskriver och skrivhuvudet går lite fram och tillbaka och försvinner sedan till vänster. Oåtkomlig. Jag provade att bryta strömmen när skrivhuvudet var mitt i. Men jag kunde få upp luckan, som dock tog i plasten ovanför. Jag kunde lossa skrivhuvudet, men fick inte bort det. För trångt. Men det verkar finnas en markering för släden när man monterar skrivhuvudena första gången, och där ser det ut som att släden dras fram en bit. Då får man nog bättre plats. Men jag kommer ju inte dit. Njaee... jag får nog lämna in den. Dåligt. Printern är 1,5 år. Inte så mycket använd, tycker jag.