nisse24 Posted January 15 Share Posted January 15 behöver hjälp med en sak i exelfilen skriver jag tid in och tid ut så räknar han ut tim och enkel övertid och kval övertid det jag behöver hjälp med är när en röd dag är på en vardag för då är det kval övertid tänkte om det går med en omsats är inte så duktig i exel men jag tränar på att bli bättre jag lägger en skämdump Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshi Posted January 15 Share Posted January 15 Om vi talar som röda dagar, som julen, påsken, då är det enklaste att skapa en lista med dessa dagar och att använda denna lista som bas för regler. =OM(ÄRFEL(PASSA(datum;lista;0));"inte helgdag";"Är helgdag) Testa i en cell. Om du vill formatera räcker i villkorsstyrd formatering, där bara sant/falskt räcker, att skriva =ICKE(ÄRFEL(PASSA(....))) för att få ett villkor som är sant om det är helgdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nisse24 Posted January 15 Author Share Posted January 15 kan jag sända filen till dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshi Posted January 15 Share Posted January 15 Lägg upp den här om den inte har personliga data i sig, då kan andra än jag hjälpa. Om personliga lägg till den i ett personligt meddelande exempelvis så er bara jag den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nisse24 Posted January 15 Author Share Posted January 15 har sänt en fil till dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
nisse24 Posted January 15 Author Share Posted January 15 har prövat din omsats men får det inta att fungera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts