Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strömsparläge


RexxoMagnat
 Share

Rekommendera Poster

41 minuter sedan, skrev polken:

image.thumb.png.11e7c4c9a00f3410a414ae8cd1969611.png

Tack fast det står ju inget om hur man använder t-bordet för att aktivera strömsparläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på om ditt tangentbord har de två knapparna.

 

Efter hur lång tid går din dator ner i strömsparläge automatiskt när du inte använder den?

Den tiden går ju att ställa in och ställer man in en kort tid så behöver man ju inte bry sig om att göra det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev RexxoMagnat:

Tack fast det står ju inget om hur man använder t-bordet för att aktivera strömsparläge.

De flesta (men inte alla) tangentbord sedan 90-talet har en knapp med en symbol liknandeen måne, blixt, Zzz eller liknande som skall symbolisera strömsparläge. Strömbrytaren sitter på datorn. De flesta(men inte alla(men "alla" bärbara)) datorer sen 10 år tillbaka har en separat återfjädrande knapp som används som strömbrytare. Inte att förväxla med huvudströmbrytare som sitter på en stationär dators nätaggregat. Kika i din dators manual om du är osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det beror ju på om ditt tangentbord har de två knapparna.

 

Efter hur lång tid går din dator ner i strömsparläge automatiskt när du inte använder den?

Den tiden går ju att ställa in och ställer man in en kort tid så behöver man ju inte bry sig om att göra det själv.

Det borde jag ha tänkt på. Har ingen dedikerad tangent för det längre. Ställa in ett schema för strömsparläge är inget för mig. Jag får tacka dig så mycket för att du försökt hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev RexxoMagnat:

Ställa in ett schema för strömsparläge är inget för mig.

Om det är för att du tycker det verkar krångligt så kan du ju få en detaljerad anvisning.

 

2 minuter sedan, skrev RexxoMagnat:

Jag får tacka dig så mycket för att du försökt hjälpa.

Ingen orsak :) bara trevligt att försöka hjälpa till.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev polken:

De flesta (men inte alla) tangentbord sedan 90-talet har en knapp med en symbol liknandeen måne, blixt, Zzz eller liknande som skall symbolisera strömsparläge. Strömbrytaren sitter på datorn. De flesta(men inte alla(men "alla" bärbara)) datorer sen 10 år tillbaka har en separat återfjädrande knapp som används som strömbrytare. Inte att förväxla med huvudströmbrytare som sitter på en stationär dators nätaggregat. Kika i din dators manual om du är osäker.

Jo precis det vet jag. I princip alla mina t-bord har haft det förutom det jag använder nu tyvärr. Tack så mycket för att du tog dig tid att hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Cecilia:

Om det är för att du tycker det verkar krångligt så kan du ju få en detaljerad anvisning.

 

Ingen orsak :) bara trevligt att försöka hjälpa till.

Nej det är inte pga ev. krångel. Mer att jag vill själv välja aktivt att trycka på en knapp när jag vill att datorn ska gå i viloläget, inte ha ett rullande schema så datorn "somnar" automatiskt. Men absolut, har fått hjälp av flera ggr av dig och det är extremt uppskattat:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...