Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med kodning!


Robin92
 Share

Rekommendera Poster

jag har letat många timmar hur man kan lösa

kodning, 

 

Det jag håller på med idag är försäljning av dekaler, jag vill få så att kunden kan få förhandsvisning av dekalen de tänkt beställa, där de kan välja olika mått och även typsnitt och färg m.m hur går man tillväga för att koda sånt här någon man kan anlita för denna typen av hjälp?

 

bifogar exempel bilder så kommer ni förstå bättre!

 

hoppas någon har en aning hur man ska gå tillväga!

7699206A-997A-4F40-8553-EB90A1E449FE.jpeg

5F488B00-95CD-4833-9A96-0B025828EFB2.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev Robin92:

hur går man tillväga för att koda sånt här någon man kan anlita för denna typen av hjälp?

Letar du efter hjälp kring koden eller någon som kan koda åt dig? Meningen ovan gör det lite otydligt. 

 

Jag har gjort en del småsaker som skapar text i bildfiler, ett sådant var ett program som skapade typsnitt för ett spel jag höll på med. Att lägga text på bild är inte nödvändigtvis jättekomplicerat men lite pilligt, man får hålla reda på alla pixlar så det inte hamnar utanför bild. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

vet inte själv vill både testa och ha hjälp om man inte löser det, vad bygger man upp sånt här i JavaScript, HTML? 
 

mvh 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en liten grundkurs i hur man lägger till text i ett grafiskt objekt direkt i webbläsaren med javascript

https://thisinterestsme.com/javascript-add-text-to-a-canvas-element/

 

Här finns lite exempel på hur du sen sparar bilden för att ladda upp till en server. Till exempel för att skicka till tryckeri eller liknande. Fast det kanske inte behövs om du bara ska visa förhandsvisning?

https://stackoverflow.com/questions/19032406/convert-html5-canvas-into-file-to-be-uploaded

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...