Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta MMS från mobil till dator


NackaBosse
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Jag kan inte flytta bilder jag fått som MMS till min dator. Jag har en androidtelefon Huawei P40 Lite och kopplar den till datorn via USB. På datorn kör jag programmet HiSuite. I programmet kommer bara texten upp, inte bilderna. Exporterar jag MMS.et till datorn är det samma där bara texten kommer med. Hur gör jag för att få med bilderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Postad (redigerade)

Om du använder Messages från Google så har du all konversation, inklusive bilder, åtkomlig från datorn, via https://messages.google.com

 

 

Tillägg:

Det går väl annars att spara bilden i telefonen och sedan kopiera den med hjälp av Utforskaren?

Redigerad av Mikael63
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Tillägget funkade bra. Tog en stund att hitta funktionen för att kopiera bilderna till filer på telefonen. Då hittade HiSuite dem i mappen download på telefonen och gick att exportera till datorn.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, men kan inte appen: Din telefon koppla ihop sig med din telefon och på så sätt visa alla dina sms, foton osv. i datorn... (Du kan tom. svara och ringa samtal från din telefon, via datorn med den appen)

 

Om appen visar alla sms och deras tillhörande biler i datorn då borde du kunna spara dessa den vägen...

sjärv har jag slutat använda Hisuite efter att jag uptäckte appen: Din telefon (som finns i Microsoft store, där alla appar till Windows finns)

 

(skrev detta mest som info för folk som inte har hisuite, men behöver göra samma sak)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...