Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför blev det fel tid på min inspelning?


Tomas E
 Share

Rekommendera Poster

Har nyss gjort en filminspelning som jag kopierade över till datorn. Senast ändrad 22:01 idag, som synes omöjligt eftersom klockan just nu är ca 21:22. Den har samma tid  kameran för övrigt. Har gjort fler inspelningar tidigare ikväll men de har rätt tid. Det enda jag gjort är att jag tagit bort ett antal inspelningar från den mappen som inte blev bra men det ska ju inte ha nån betydelse.

884155663_feldatum.png.361e4cdca16600ebc1d3eec78a1d8f21.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar klockan i din dator rätt tid?

 

Datumet torde bli det datum du sparar filen på hårddisken. Det vill säga 2021-12-28.

 

Redigerad av Thirteen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, skrev Thirteen:

Visar klockan i din dator rätt tid?

 

Datumet torde bli det datum du sparar filen på hårddisken. Det vill säga 2021-12-28.

 

Datorn visar rätt tid, det var bara den filen som visade fel tid. I samband med att filen kopierades från videokameran till datorn så visades tiden 21:14 eller 21:15. Då tänkte jag "aha, den skapades egentligen då så det blir nog rätt på datorn". Men när kopieringen var färdig ändrades tiden till samma som i videokameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Tomas E changed the title to Varför blev det fel tid på min inspelning?

Vid en liknande frågeställning så rekommenderas en körning med System File Checker, här i svar den 17 e september windows 10 files saved to my computer. incorrect dates in the date added, date modified and date created column. wrong dates are applied to all columns.

Datum och tid som problem torde ligga nära nog för en koll med SFC. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
2021-12-29 19:09, skrev Thirteen:

Vid en liknande frågeställning så rekommenderas en körning med System File Checker, här i svar den 17 e september windows 10 files saved to my computer. incorrect dates in the date added, date modified and date created column. wrong dates are applied to all columns.

Datum och tid som problem torde ligga nära nog för en koll med SFC. 

Får nog kolla upp den där länken snart. Laddade hem några instruktionsvideor och det blev samma med en del av dem. Skapade i framtiden. Så det beror i alla fall inte på filmkameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...