Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Foton som finns i iPhone visas inte i utforskaren

Dimos
 Share

Go to solution Solved by Dimos,

Recommended Posts

Hej

Jag har tagit ett 100-tal foton under december, men när jag ska överföra dem till datorn via utforskaren, så visas endast en bråkdel av dessa i mobilens mapp för december (202112_).

Jag har dock kunnat hämta dessa från iCloud, som har lagrat alla dessa foton genom säkerhetskopiering.

Förut har jag inte haft problem att se alla foton i utforskaren från mobilen, men då var mapp-strukturen en annan (kommer inte exakt ihåg hur den såg ut). Men sista tiden ser jag en helt annan mapp-struktur med mappar (under DCIM) som är namnsatta efter årtal och månad, typ 202111_ / 202110_ etc långt back i tiden.

Kan denna ändring förorsakar visningsproblemet? Eller är det någon inställning som har ändrats i mobilen?

Tack på förhand

Kan även vara  så illa !  

Mobilen har någon plats kvar . Väljer ta bort älsta kort .  Då är borta från mapp 

Är inställd sända upp på moln. Så borde hitta där 

I mobilens inställningar står det att Kapacitet är 64 GB och tillgängligt 25,6 GB. Borde inte det vara tillräckligt för att lagra och visa någon GB till?

• 4 weeks later...
  • Solution

Jag kontaktade idag Apple supporten via appen i mobilen, som på ett mycket trevligt sätt hjälpte mig att lösa problemet. Lösningen var att i Inställningar / Mitt namn / iCloud / Bilder bocka för "Hämta och behåll original", istället för "Optimera iPhone-lagring", som komprimerar bilderna.

• Like 1
  • Thanks 1

Share

• Create New...