Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox 95.0.1 vill inte komma ihåg Google


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har sedan någon vecka problem med att min webbläsare Firefox 95.0.1 (under Linux Mint) inte längre vill komma ihåg sökmotorn Google. Den vill använda Yahoo istället. Jag tror problemen började efter en uppdatering (det fanns många uppdateringar för mitt operativsystem, Firefox var en av dem).

 

Så jag lade till Google i lördags och det fungerade bra. Tyvärr hade jag en störning på min uppkoppling och då jag trodde det var FF som krånglade så avslutade jag programmet. Vid ny starten var Google försvunnen så jag fick in i inställningarna och lägga till den. Verkligen lägga till den, på listan över valbara fanns bara tre: Yahoo, DuckToGo och Wikipedia.

 

Så idag hade jag använt datorn och startade om i Windows läge. Efter några timmar startade jag åter om i Linux läge men nu hade Google försvunnit igen (!). Varför? Det fungerar inte ens att göra Google till "Default", FF kommer inte ihåg den i alla fall. 🤨

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-23 17:30, skrev DePhaz:

Så jag lade till Google i lördags och det fungerade bra. Tyvärr hade jag en störning på min uppkoppling och då jag trodde det var FF som krånglade så avslutade jag programmet. Vid ny starten var Google försvunnen så jag fick in i inställningarna och lägga till den.

Om man inte låter program avslutas på normalt sätt ökar risken för att den glömmer inställningar som har gjorts sen senaste normala avstängningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-26 11:11, skrev Cecilia:

Om man inte låter program avslutas på normalt sätt ökar risken för att den glömmer inställningar som har gjorts sen senaste normala avstängningen.

Jo, men det blir ju samma fel om jag har startat om datorn och använt mitt andra OS och sedan går tillbaka till Linux. Detta fungerade korrekt tidigare.

 

Tillägg: Några dagar efter att jag gjort uppdateringen av FF kom en ny uppdatering till webbläsaren. Jag installerade den men det är oklart vad den gjorde (behövde inte ens starta om FF vilket brukar krävas).

Redigerad av DePhaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något Firefox-konto med synkronisering av inställningar?

Det är ju också något som kan göra att gamla inställningar återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...