Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Knasig avisering i Android telefonen


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Hm, fick just en konstig avisering i min Android telefon. Och det var från WPS office, en app som aldrig brukar göra något väsen av sig annars. "Congratulations Iphone 13 Pro is in your pocket". Påminner om de här pop up sakerna man får på mindre nogräknade webbplatser man besöker med datorn. Jag svepte bort den och gjorde an skanning med AVG. Denna app har reklam men det gällde för tillfället Tik Tok appen. Inget hot hittades. Gick in i WPS men hittade ingen ny nedladdning då jag vet i katten vad detta var för avisering... 🤔

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat om du kan slå av aviseringar/notiser från appar som inte ska skicka några viktiga sådana i telefonens inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Cecilia:

Har du kollat om du kan slå av aviseringar/notiser från appar som inte ska skicka några viktiga sådana i telefonens inställningar?

Jag tittade efter nu och WPS hade tillåtelse att skicka en i veckan. Slog dock av aviseringarna från appen. Tycker bara det verkar så konstigt att det kom ett sådant "skämt" från just denna app. Det finns ingen reklam i appen normalt sett och som sagt, dessa "Grattis du har vunnit en Iphone" kan ju dyka upp var som helst på nätet. Men i en app som bla. visar pdf filer känns det långsökt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att även den typen av reklam (spam) kan ingå i annonsnätverken som de olika appföretagen ansluter sig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...