Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta innehåll mellan mobiler


Hans  Peter
 Share

Go to solution Solved by Hans Peter,

Rekommendera Poster

Nu har jag en ny Samsung Galaxy, - men saknar åtskilligt av innehållet på den gamla. Metoden med SmartSwitch lämnade mycket övrigt att önska. Högst på önskelistan står MEMO och dess innehåll. Finns det något annat sätt (än SmartSwitch) att få över det till nya mobilen?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag blev desperat och löste problemet på mitt eget sätt. Jag ratade Samsung Notes och installerade istället Google Keep på båda mobilerna.

På den gamla

1) öppnade jag MEMO,

2) långklickade på den anteckning som jag ville överföra och fick då valet DELA högst upp,

3) klickade på Dela och fick då i ett nytt fönster upp ikonen KEEP-ANTECKNINGAR bland flera andra,

4) klickade på den och fick då upp innehållet på filen som jag ville överföra och SPARA

5) klickade på Spara och anteckningen fanns omgående i min nya mobil

Jipiiii !!

(Fast det retar mg lite att jag gav upp så lätt. Men ändamålet helgar ju medlen sägs det!)

/hans peter

  • Gilla 3
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken fungerar inte. Vette tusan varför vi här skulle kunna svara på en fråga där men prova ställ fråga här istället för att försöka länka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vanliga svaret att ge är då att

1: Öppna appinställningarna i telefonen

2: Leta reda på google keep

3: Rensa data och cache

4: Starta keep igen.

 

eller bara starta om telefonen, det skadar inte att göra det ibland.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Tog ett radikalt grepp och installerade om appen på båda mobiler. Har nu "Sök i dina anteckningar" (och anteckningarna från min gamla mobil).  Klickar där och skriver in ett sökord samt klickar på förstoringsglaset längst ner.  Får dock inget napp, dvs ingen markering i texten.Vad gör jag för fel?

/hans peter

 

Redigerad av Hans Peter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Lånar tråden lite.

 

Skulle också behöva flytta innehåll till ny Samsung fån gammal. Vilket är gängse praxis idag?

SmartSwitch eller Google Keep? Får man med sitt Bankid?

 

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan svara på den sista frågan, nämligen NEJ. Du måste alltid skaffa en ny BankID oavsett vad du gör.

/hans peter: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra precis ett år sedan jag använde Samsung Smart Switch (mellan två olika Samsungmobiler) och fick då över rubbet, alla appar, alla inställningar, alla bilder, alla lösenord och som jag minns det även Mobilt Bank Id.

Minns att jag förvånades över det. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...