Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny laptop för kontorsarbete


Injen
 Share

Rekommendera Poster

Goddagens.

Är på jakt efter en ny laptop som jag kan använda på jobbet, har dock svårt att bestämma mig vad jag ska välja mellan. Budgeten ligger väl någonstans runt 10-12k.

De enda kraven jag har är

*Bakgrundsbelysta tangenter

*Smal design då jag är mycket på språng

*Gärna en Ryzen propp då dessa verkar gå svalare

*Mörk i färgen, alltså alla färgglada och silvriga laptops går bort

 

Tyckte att denna laptop såg mysig ut, men den saknar dock HDMI vilket va tråkigt.

Vad har ni för tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, skrev Injen:

Tyckte att denna laptop såg mysig ut, men den saknar dock HDMI vilket va tråkigt.

Datorn du länkar till är väl tilltagen för kontorsjobb. Prestandan är långt över vad som behövs för en kontorsdator.
Varför behov av HDMI om den är dedikerad för kontorsjobb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev X-Men:

Datorn du länkar till är väl tilltagen för kontorsjobb. Prestandan är långt över vad som behövs för en kontorsdator.
Varför behov av HDMI om den är dedikerad för kontorsjobb?

Kontorsjobb är ett rätt så brett spektrum :) Läsa 3D ritningar, CAD, Bluebeam osv är rätt så tungdrivet.

Ligger mkt på hotell och det vore skönt att kunna koppla upp sig till TV alternativt större bildskärm när det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev X-Men:

3D, CAD och liknande ser inte jag som "kontorsjobb" även om de utförs på ett kontor. 

Nehepp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jobbardator tänkt för 3D/cad - då är det nog den här egenskapen som är bra:

Citat

 2x vändbara USB-C 3.2 Gen2-portar med stöd för Power Delivery 3.0 och DisplayPort 1.4

Du kan då ansluta datorn till en dockningsstation och ansluta ett par externa skärmar.

För anslutning till HDMI (på hotellet) räcker det med en lite smidigare adapter, ex. en sån här som jag skaffade för ett par månader sedan:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/kablar-anslutning-datorer-natverk/66537/unisynk-usb-c-8-i-1-dockningshubb-gra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev Mikael63:

En jobbardator tänkt för 3D/cad - då är det nog den här egenskapen som är bra:

Du kan då ansluta datorn till en dockningsstation och ansluta ett par externa skärmar.

För anslutning till HDMI (på hotellet) räcker det med en lite smidigare adapter, ex. en sån här som jag skaffade för ett par månader sedan:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/kablar-anslutning-datorer-natverk/66537/unisynk-usb-c-8-i-1-dockningshubb-gra

 

Tackar för svar. Att släpa runt på en dockningsstation känns inte motiverat då det bara tar extra plats i väskan vid resande. En adapter skulle absolut fungera men det blir bara en ytterligare sak att hålla koll på så att den åker med i väskan när jag åker iväg. Men ska absolut fundera på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...