Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bitdefender Free pensioneras, ersätts av Bitdefender Antivirus Free


Thirteen
 Share

Rekommendera Poster

Bitdefender Free går i pension

 

För den som redan har programmet fortsätter supporten fram till 30:e juni 2022.

Bitdefender Free will be retired on December 31, 2021

 

Alternativt kan man just nu ladda ner Bitdefender Total Security 120 dagar gratis. Bara att avinstallera därefter.

Try Bitdefender for FREE - 120 days instead of just 30!
 

Om man vill prova något annat än medskickade Windows Defender.

 

 

Redigerad av Thirteen
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Den nya versionen är en uppdaterad version.

Versionen som gick i graven hade inte stöd för att skanna e-post som e-postklienter hanterade. Program som Outlook och Thunderbird kunde sprida virus utan att Bitdefender gjorde något åt saken.

 

Enligt uppgift på nätet skall den nya versionen ha stöd för skanning av e-post som sköts av klienter som Outlook och Thunderbird.

För att bekräfta detta har jag ikväll kontaktat Bitdefenders support för att få klart besked om hur det ligger till. 
När jag frågade om detta för ett par år sedan var de snabba med svar.

 

Den nya versionen verkar klara sig rätt bra.


https://www.pcmag.com/reviews/bitdefender-antivirus-free


https://www.ghacks.net/2022/03/19/after-retiring-bitdefender-free-bitdefender-launches-antivirus-free-for-windows/

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Thirteen changed the title to Bitdefender Free pensioneras, ersätts av Bitdefender Antivirus Free
2022-04-04 22:20, skrev X-Men:

Den nya versionen är en uppdaterad version.

Versionen som gick i graven hade inte stöd för att skanna e-post som e-postklienter hanterade. Program som Outlook och Thunderbird kunde sprida virus utan att Bitdefender gjorde något åt saken.

 

Enligt uppgift på nätet skall den nya versionen ha stöd för skanning av e-post som sköts av klienter som Outlook och Thunderbird.

För att bekräfta detta har jag ikväll kontaktat Bitdefenders support för att få klart besked om hur det ligger till. 
 

Idag, onsdag, fick jag svar från Bitdefender:

 

 

 

" On Mon, 4th Apr 2022 at 10:58 pm,  wrote:

Dear support,

Does the new version of Bitdefender Free scan email clients as Thunderbird for infected emails?

Kind regards

 

 

6 april 2022 03:07:25 CEST


Hello,

Thank you for contacting us.

Unfortunately Bitdefender Antivirus Free does not provide the feature you mentioned. It provides powerful scan engines which ensure real-time detection and removal of all malware, from viruses, worms and Trojans, to ransomware, zero-day exploits, rootkits and spyware as well as other useful security measures in order to keep your device safe. You can find more information about it on the following link:
https://www.bitdefender.com/solutions/free.html

We are looking forward to hear back from you.

Have a nice day and stay safe!

Kind Regards,
Maria S.
Customer Care Representative
"

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar finnas två sätt att förhålla sig till e-posten.
Tror inte att Kaspersky Security Cloud – Free heller har stöd för att skanna e-post. Rätta mig om jag har fel. AVG AntiVirus Free och Avast Free Antivirus marknadsför däremot att de har något slags skydd och har gjort så i många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaspersky ser ut att ha slutat med sitt Kaspersky Antivirus Free och bytt till Cloud.

 

Min sambo har Kaspersky Antivirus Free i sin ena stationära dator, som hon använder för diverse saker, som att testa program.

Den versionen hon har är några år gammal. Programmet skannar e-post som körs via Thunderbird.

 

Jag hade planer på att avinstallera Kaspersky och ersätta det med Bitdefender av de rådande skäl som Ryssland håller på med.

Jag skall inte uppdatera hennes version av Kaspersky då jag ser att Kaspersky ändrat från Antivirus till Cloud.

 

Jag skall kika på andra kostnadsfria program, förutom Defender, som kan vara alternativ då jag känner att Kaspersky kanske skall tas bort av nämnd orsak.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...