Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

anslutning 2 skärmar till Dell latitude 5521?


embla
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Har precis fått ny jobbdator. Tidigare hade jag en Dell med 2 skärmar anslutna via HDMI resp VGA. På den nya - Dell Latitude 5521 - finns bara en HDMI ingång och ingen VGA. (Den har dessutom bara två USB-portar vilket jag upplever som lite, med både trådlös mus och trådlöst tangentbord -till att börja med...)

Vad behöver jag köpa för enhet för att kunna ansluta båda skärmarna?

Skärmarna är 

Samsung XL2370 (yepp... från 2010 men funkar bra..) Här finns både VGA o HDMI utgång
Benq LCD monitor XL2411-B (från 2015). Med HDMI utgång.

Vad funkar bäst att para ihop dem?

TACK på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, skrev embla:

fått ny jobbdator

Spontant skulle jag säga att du då ska begära att få en dockningsstation till den datorn, typ denna:

https://www.dustin.se/product/5011247978/performance-dock-wd19dcs

(med reservation för att just denna kanske inte är optimalt val, bara som exempel)

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förutom HDMI anslutningen två USB 3-C portar med stöd för Displayport så ditt problem är inte ett problem som jag ser det. Du behöver en USB 3-C adapter med HDMI på andra sidan.
Inte för att vara "Tyken" men du har vänt på in resp utgångarna. Dator = Ut. Skärm = In.
Behöver du fler USB anslutningar skaffar du en USB hubb. Lämpligen en med separat nätdel.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Kjoan:

Du har förutom HDMI anslutningen två USB 3-C portar med stöd för Displayport så ditt problem är inte ett problem som jag ser det. Du behöver en USB 3-C adapter med HDMI på andra sidan.
Inte för att vara "Tyken" men du har vänt på in resp utgångarna. Dator = Ut. Skärm = In.
Behöver du fler USB anslutningar skaffar du en USB hubb. Lämpligen en med separat nätdel.

Hahaha! Tar det inte för att vara tyken utan för att förklara hur dåligt insatt jag är! 🙂
Låter ju som det finns en lösning (el flera!) vilket känns skönt! 
Går det att få tips kring vad är vettigt att välja som Displayport? (... du ser min nivå... hmmm...)
Tack så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.dell.com/sv-se/work/shop/cty/pdp/spd/latitude-15-5521-laptop/gctol552115emea#configurations_section

och där

image.png.06616b4d927de3805dea58624a846d01.png

 

Den klarar nog inte av att (även) ladda datorn via USB-C, min fru har en sådan till sin MacBookPro och där går det inte att ladda samtidigt.

 

Det finns även andra möjligheter på samma sida:

 

image.png.f769e74d5abdf82fae7e7d9685f247f5.png

(övre högra/nedre vänstra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...