Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur göra för att uppringande skall få upptagetsignal när samtal pågår?


George4
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en Nokia med Android 10. När någon annan ringer under pågående samtal vill jag att den uppringande skall få upptagetsignal som i gammaldags telefoner. Android tycks prioritera det inkommande samtalet eftersom det pågående oftast bryts utan att det inkommande besvaras och då får jag ringa upp den person jag talade med igen. Jag hittar ingen inställning för detta i inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vilken operatör du använder behöver du kontakta operatören.

Vill du har upptagetsignal när någon ringer dig medan du är upptagen i ett annat samtal kommer funktionen att du kan höra att någon ringer att tas bort (Samtal väntar).

I dagens läge kan du inte ha båda funktionerna hos alla operatörer.

 

3 och Hallon (som är ett dotterbolag till 3) erbjuder valet Samtal väntar eller Upptagetsignal. De erbjuder inte möjligheten till båda.

 

Vissa operatörer har möjligheten att göra dessa ändringar via kontot som man loggar in på. Funktionen är mig veterligen inte möjlig att fixa i en mobiltelefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min android 10 är det standard att den som ringer till min får en upptagetsignal när jag pratar med någon, Samtal väntar har jag inte aktiverad, har inget behov av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter någon uppdatering hade jag fått inställningen samtal väntar, irriterande ljud i örat!

Gick att ändra tillbaks:

 

image.png.d0f494349d538da403b0ea03a740443a.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde sökfunktionen.

Nu när jag kollar upp detta så har funktionen gömt sig under "Telefon", den gröna luren, och där tre prickar, inställningar, kompletterande tjänster, samtal väntar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en blå telefon app. Måste jag installera en grön telefon app (android) för att hitta denna inställning? Jag hoppas det inte ställer till problem med två olika telefonappar och det känns inte rätt att avinstallera den blå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl för att du har en Nokia som appen är blå. Jag tror att Mikael63 har en Samsung som jag. Vilken Nokia har du?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev Mikael63:

Jag använde sökfunktionen.

Finns i inställningar en sökfunktion, kanske i form av ett förstoringsglas, använd denna och skriv hela texten samtal väntar

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...