Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Foto via mail Lightoom


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

Förmodlige har jag skrivit om detta problem tidigare men minnet kunde vara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Ja mitt minne är bra men ack så kort. Jag ber om ursäkt. Det är fel i programmet jag avser kontakta Adobe supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar, varför skicka mail via programmet och inte ditt vanliga epost-program?

Ändra, spara fil i Lightroom,  välj fil i epostprogrammet och skicka.

Eller kopiera bilden (i datorns minne) och klistra in epostprogrammet? Vore inte det enklare än att om och om igen bråka med lightroom?

 

 

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går utmärkt att använda programmet att skicka sina nyredigerade bilder med, har i en eller flera av dessa trådar beskrivit kort om hur man gör, men förstår att det är svårare om minnet sviker ofta.

 

Det går ju i stora drag ut på att man har klar sin sparade bild i programmet, man kan välja en eller flera och sedan öppnar man modulen att skicka via sin mail, låter sedan programmet synka ihop med sin vanliga mail, och så öppnas mailen och man skriver det man vill göra, kollar så bilden/bilderna är bifogade, sänder iväg som vanligt.

 

Men visst kan man spara bilden/bilderna på t.ex sitt skrivbord, och skicka detta som bifogad fil med sitt mailprogram som vanligt också. Tar ungefär lika lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...