Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Länkarna i e-postnotifikationerna från Nyhetsroboten fungerar inte


Tomas E
 Share

Rekommendera Poster

Länkarna i e-postnotifikationerna från Nyhetsroboten fungerar inte sen en tid. Jag talar om den länk som heter "Läs hela artikeln här". Man måste alltså gå till Eforum först och sen klicka sig vidare. Om det ska finnas en länk i notifikationerna så ska den väl fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelandet kommer väl från eforum? Gissningsvis är tanken då att det är till eforum du ska "gå".

Det är inte alla ställen på eforum som Läs hela artikeln här fungerar som länk.

image.thumb.png.d0db8df9bcbbaf1fb42316e9b1b3e160.png

 

 

Dock har en förändring skett med eforum - som icke inloggad kunde man tidigare klicka på tidsangivelsen ex. "för 1 timme sedan" och då komma till det inlägget. Detta fungerar inte nu, man kommer till trådstarten. (mobilen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev Tomas E:

Ingen.

Är det så att det inte är en länk utan bara text?

Läser du mejl i HTML-format, alltså med formatering, eller i enkelt textformat?

Bifoga gärna en bild på hur det ser ut.

 

Är det likadant när du använder webbmejl och prövar med olika webbläsare?

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Cecilia:

Är det så att det inte är en länk utan bara text?

Läser du mejl i HTML-format, alltså med formatering, eller i enkelt textformat?

Bifoga gärna en bild på hur det ser ut.

 

Är det likadant när du använder webbmejl och prövar med olika webbläsare?

Av någon anledning hade jag ett väldigt gammalt mail i hotmails papperskorg. Där ser man tydligt länken, vilket kan jämföras med den andra bilden som inte har någon blå understruken text.

 

OBS! Strunta i gulmarkeringarna. De är där eftersom jag sökte efter Eforum digest i papperskorgen. Som synes är detta mail från den 2 februari i år och då fungerade länkarna. De gör de fortfarande, provade just att klicka länken i första bilden.

Eforum1.thumb.png.5750a0bb95605adfeec55c278a1b7f91.png

 

 

 

Så här ser det ut numera.

Eforum2.thumb.png.0061cf0d814d87e497b14a483315b0f2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det var så länge sen det fungerade. Då skulle det kunna hänga ihop med den forumuppgradering som har gjorts under året.

 

@Andreas Thors Något du kan kolla upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Cecilia:

Okej, det var så länge sen det fungerade. Då skulle det kunna hänga ihop med den forumuppgradering som har gjorts under året.

 Nej, jag är rätt säker på att det inte var så länge sen det slutade fungera. Det är bara ett mail som jag hittade som beskriver problemet. Det äldsta mailet jag i övrigt har kvar i papperskorgen är från den 7 november, där fungerar det inte i alla fall. Ett par tre månader tror jag på sin höjd att det rör sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att ansvarig har tagit bort länkarna, för i senaste notifikationen fanns ingen. Problemet "löst" alltså.

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det beror på att det sista inlägget från Nyhetsroboten var ovanligt långt så länktexten fick inte plats i mejlet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...