Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startmenyn öppnar inte efter strömavbrott


Slopy
 Share

Rekommendera Poster

22 minuter sedan, skrev Cecilia:

Vad är det Windows-version i datorn respektive på din minnessticka?

Det är Windows 10 i båda. Men den installerade versionen är ju en uppdaterad version av Windovs 10. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det funkar inte att behålla personliga filer och appar om man gör reparationsinstallationen med en "äldre" version av windows 10 än den man har i datorn. En möjlighet för att komma förbi det hindret är att först försöka avinstallera de senaste windowsuppdateringarna man har gjort. Man går in via kontrollpanelen och väljer mappen "program och funktioner"- visa installerade uppdateringar. Där får man upp en lista över de uppdateringar man gjort. Om man högerklickar på dom ser man om man kan avinstallera dom eller ej. Om man lyckas avinstallera de senaste uppdateringarna får man förhoppningsvis kvar en windowsversion i datorn som är äldre eller densamma som den man har på usb-stickan. Då ska det fungera att göra reparationsinstallationen och behålla personliga filer och appar.

Om man hittar och avinstallerar KB5003791 som kallas Enablement Package så får man direkt en äldre version av windows i datorn eftersom det är den s.k. höstuppdateringen. ISO-filen på Microsofts downloadsida är version 19044.1288 som är en senare windowsversion.

Redigerad av Turbopump.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat olika åtgärder utan resultat. Jag ska nog göra en nyinstallation. Men först ska jag montera in en ny SSD Samsung 870 QVO 1 TB som jag beställt. Behöver ändå mer utrymme.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-17 21:14, skrev Slopy:

Jag har provat olika åtgärder utan resultat. Jag ska nog göra en nyinstallation. Men först ska jag montera in en ny SSD Samsung 870 QVO 1 TB som jag beställt. Behöver ändå mer utrymme.

Fick hem den idag men bytte till en EVO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...