Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu finns de nya emojierna i Windows 11


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, skrev Tomas E:

Känns som att man kunde satsa utvecklingsresurser på viktigare saker.

Personligen håller jag med dig men jag kan ju också förstå att Microsoft måste hålla jämna steg med vad som sker på mobiler för att inte riskera att tappa marknadsandelar till Chromebooks och surfplattor från andra tillverkare. För många unga är det viktigt med emojier.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off-topic kanske. Men en komplett installation av Windows 95 tar mindre diskutrymme än enbart emojisarna i Windows 11. Visar ju vilken prio marknaden har på disk-snåla system :D 

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev .M:

Lite off-topic kanske. Men en komplett installation av Windows 95 tar mindre diskutrymme än enbart emojisarna i Windows 11. Visar ju vilken prio marknaden har på disk-snåla system :D 

Hehe!

 

Kommer du ihåg vilken storlek det var på hårddisken på den tiden också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror min Windows 95 dator hade 500mb, men det låter som lite i största laget, så frågan är om det var hårddisk jag satte in efter haft dator ett tag.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev .M:

Jag tror min Windows 95 dator hade 500mb, men det låter som lite i största laget, så frågan är om det var hårddisk jag satte in efter haft dator ett tag.

Så här skriver Wikipedia om Windows 95:

Citat

Official system requirements were an Intel 386DX CPU of any speed, 4 MB of system RAM and 50–55 MB of hard disk space depending on features selected. These minimal claims were made in order to maximize the available market of Windows 3.1 migrations. This configuration would rely heavily on virtual memory and was only optimal for productive use on single-tasking dedicated workstations.[29] It was possible to run Windows 95 on a 386 SX, but this led to even less acceptable performance due to its 16-bit external data bus. To achieve optimal performance, Microsoft recommended an i486 or compatible CPU with at least 8 MB of RAM.[30]

Windows 95 may fail to boot on computers with more than approximately 480 MB of memory.[31][32][33] In such a case, reducing the file cache size or the size of video memory can help.[31] The theoretical maximum according to Microsoft is 2 GB.[34]

50 MB, det är ju nästan så vanliga Office-dokument blir så stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...