Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frånvaro/närvaro mall i excel


MissTingeling
 Share

Rekommendera Poster

MissTingeling

Hej, 

 

Jag skulle vilja göra en Excel för våra anställda där de kan fylla i när de ska ha semester.

Jag vill i denna Excel visa hur många av varje avdelning som är borta.

Man ska kunna fylla i tex "V" för vacation och då ska siffran av antal närvarande minska...

 

Hoppas ni förstår vad jag menar.
Finns det en bra mall eller instruktionsvideo man kan använda sig av.

Den jag hittar på nätet är ok, men jag kan inte lägga till några anställda.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MissTingeling
Just nu, skrev MH_:

Kan du länka till den du hittat. annars kan, i alla fall inte jag, lista ut hur du menar.

https://templates.office.com/sv-se/schema-f%C3%B6r-anst%C3%A4llds-fr%C3%A5nvaro-tm03987167

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MissTingeling
1 timme sedan, skrev MissTingeling:

https://templates.office.com/sv-se/schema-f%C3%B6r-anst%C3%A4llds-fr%C3%A5nvaro-tm03987167

Jag kan bara lägga till 5 anställda på den, jag vill lägga till 130 anställda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, skrev MissTingeling:

Jag kan bara lägga till 5 anställda på den, jag vill lägga till 130 anställda

Utan att ha satt mig in i hur det är tänkt att fungera infogade jag 100 rader och sedan markerade jag cellen med Anställd 5, tog tag i nedre högra hörnet och drog ner alla rader.

Något som inte fungerar som tänkt då?

 

image.thumb.png.a3435c25ef6f3defbdb80192af3aaba4.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MissTingeling
6 minuter sedan, skrev Mikael63:

Utan att ha satt mig in i hur det är tänkt att fungera infogade jag 100 rader och sedan markerade jag cellen med Anställd 5, tog tag i nedre högra hörnet och drog ner alla rader.

Något som inte fungerar som tänkt då?

 

image.thumb.png.a3435c25ef6f3defbdb80192af3aaba4.png

Jag ska försöka igen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MissTingeling
53 minuter sedan, skrev MH_:

Precis som mikael säger så måste du infoga rader

 

Du måste markera hela raden (t.ex rad8), högerklicka och välja infoga

ELLER

markera hela raden och trycka [Ctrl]+[+]  (ser lit lustigt ut, men tangenten Ctrl följt av tangenten Plus)

Då infogas en tom person mellan "person1" och "person2",  och  formler etc anpassas

Se bifogade exempel baserade på mallen. 

Filen som heter "kopplade" är som jag själv skulle vilja ha filen, med låsta rubriker och samma namn på varje månadsflik (förmodligen jättekorkat i verkligheten eftersom du har personalomsättning).

 

frånvaro_kopplade_namn.xlsx 243 kB · 0 downloads frånvaro_okopplade_namn.xlsx 238 kB · 0 downloads

Tusen tack, jag lyckades få till det.
Dock undrar jag om ni vet hur man ändrar om dagarna till engelska? 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att föra information om sina anställda! 

Bygger på fötronde mellan arbetsgivare och anställd.

Lagen ganska tydlig att du information dom anställda 

Nu rätt många personer som frågan om  troligen bör dialog föras med fackliga organisationer.  

Ang vem och vilka tagit vaccin! 

Är en  upp gift är frivilligt.   Från anställda.  Om  inte förtaget  egna hälso organisationer.  Har kontroll över  bit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
 Share

×
×
  • Skapa nytt...