Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få upp anslutna USB-diskar i Utforskaren


subjaas
 Share

Rekommendera Poster

Jag har problem med  att få mina externa hårddiskar (både  SATA och SSD diskar) att visa sig i Utforskaren, när jag ansluter dem till datorn via kabel från en HD-docka. Datorn är en desktop från HP med OS Windows 10 ver. 21H1, OS version 19043.1348. Om jag startar Paragon Partion Manager så syns mina hårddiskar i deras program och jag kan jobba med dem. Någon som har en idé om hur jag på ett enkelt sätt kan få mina diskar att visa sig i Utforskaren? Tidigare under året så visades diskarna, när jag anslöt dem. Detsamma gäller idag om jag ansluter dem till min HP-laptop.

Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv diskmgmt.msc i sökrutan och öppna diskhanteraren. Titta om de externa hårddiskarna syns i diskhanteraren.

Om de gör det kontrollera i fältet till vänster om de är markerade som "offline". Se nedan. Om de är det,  högerklicka i samma fält och välj att ändra dom till "online".

 

Skärmbild 2021-11-15 214013.jpg

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia,

Mitt problem verkar vara större än att få upp diskarna i Utforskaren. Efter att jag skrivit min fråga, så gick datorn ej att starta, den stannade vid inloggningen på BIOS-skärmen vid uppstart. Dock lyckades jag med hjälp av en 'gammal' systembackup få fart på datorn men mitt problem med diskarna verkar delvis kvarstå. Kanske är min dator lite för gammal, den är från 2012 och är ej OK för att uppgradera till Windows 11 enl Microsofts Hälsokontroll. Tack alla ni som gett mig hjälp och råd, så får vi se om det blir en resa till datorbutiken för att lösa problemet.

Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då kan det ju vara något hårdvaruproblem. Har du koll på temperaturen i datorn?

Vill du veta hur du kan testa hårddisk och RAM-minne?

Berätta vad du har för dator i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...