Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spam med fejkadress går ej att blocka, Outlook


Jepz
 Share

Rekommendera Poster

Jag har Outlook och blir överöst med spammejl som inte fastnar i filtret eller i skräpkorgen.

Många av mailen ser ut att komma ifrån en legitim adress som tex. no-reply@comviq.se fast det inte alls har att göra Comviq.

Jag har försökt att blocka dessa adresser men det hjälper inte.

 

Vad göra?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-11-10 06:40, skrev .M:

Kan du inte skapa en spam-regel baserat på ord. Oftast brukar spam meddelanden innehålla ord man kan blockera.

Det kanske skulle gå. Hur gör man det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tack för tips. Dock kommer det hela tiden ny reklam med nytt innehåll så det skulle innebära att hela tiden skapa nya regler som då även kan blockera mail jag inte vill sålla bort. 

 

Jag har gång på gång blockerat t.ex. no-reply@comviq.se men jag får lika mycket mail därifrån för det.

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-11-11 10:11, skrev Cecilia:

Tack för tips. Dock får jag inte alls upp lika många alternativ vid högerklick som i instruktionsfilmen. Valet "Regler" kommer t.ex. inte upp. Har testat i både hotmail-miljö och via 365.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag högerklickar på ett mejl på sidan outlook.live.com så finns det längst ner ett alternativ som heter Advanced actions och om jag väljer det så finns det ett val som heter Create rule.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, skrev Cecilia:

När jag högerklickar på ett mejl på sidan outlook.live.com så finns det längst ner ett alternativ som heter Advanced actions och om jag väljer det så finns det ett val som heter Create rule.

Intressant, för det får jag också på "vanliga" mail ser jag nu MEN på just de här spam-mailen finns helt plötsligt inte "skapa regel" längre utan bara "skapa uppgift". 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Spam med fejkadress går ej att blocka, Outlook
 Share

×
×
  • Skapa nytt...