Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Envist popupfönster

BeritElisabet
 Share

Recommended Posts

BeritElisabet

På skärmen dyker då och då up en ruta som jag föreslås klicka i för att rensa datorn från spårare. Har blockerat popups och har ett aktiverat antivirusprogram, McAfee. 

Rutan går inte att få bort med mindre än att jag startar om datorn,

Är tutan seriös eller inte. Har hittills  inte vågat klicka.

Dyker ruta bara upp när du har webbläsare igång? Då kanske det är ett tillägg till webbläsaren som ställer till det. Hur man löser det beror lite på vilken webbläsare du har.

Om rutan dyker upp även när du inte har webbläsare igång så känns det lite allvarligare, men då borde McAfee ha hittat besväret åt dig tycker man.

Kommer meddelandena från webbläsaren?

Om inte så lär det ju inte hjälpa att rensa webbhistoriken.

Eftersom problemet inte har att göra med att datorn är bärbar så bör tråden flyttas till ett annat delforum och då vore det bra att veta om det beror på Windows (och vilken version) eller webbläsaren.

Cecilia

Moderator

BeritElisabet

Inte bara när webbläsaren (oftast Chrome) är igång. McAfee hittar inget märkligt. Det lilla fönstret försvinner när jag startar om. Dyker bara upp ibland. Jag klickar aldrig på det! Återkommer om det blir alltför besvärande, då med skärmdump.
Tack ska du ha. :) 

Sådana fönster kan vara ett tecken på att man har fått in något olämpligt i datorn och då bör man ju försöka få bort det så jag föreslår att du inte väntar.

Bra att du inte klickar på det :thumbsup:

BeritElisabet

Ska låta McAfee göra en fullständig genomsökning. Om/när jag återkommer, under vilken kategori bör jag då göra det?

Glad att ni finns!

Share

• Create New...