Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpråd Samsung A52 vs S20fe


Okalettos
 Share

Rekommendera Poster

Hej, 

 

Vi har läst en del tester men är fortfarande lite rådvilla.. Och för komplicera det hela så finns numera A52 (4G), A52 5G och A52s 5G där de två senare har snabbare/effektivare chip (och ev längre batteritid pga mindre avstånd mellan transistorerna)..

 

4G eller 5G kvittar fullständigt.. Men det vi för tillfället fastnat på är huruvida vi kanske skulle uppskatta den optiska zoomen i S20fe och ev kanske ha glädje av max bländare F1,8 mot A52-seriens F2,0..

Hur bra fungerar den optiska zoomen i S20fe ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Okalettos:

4G eller 5G kvittar fullständigt

Om man  bor i storstad eller på land ! 

Bor på landet så ska mins ha 4G 

Det är så 5G brukar först bygga ut i storstad som Stockholm, Göteborg, Malmö 

Att det skulle kvitta är lite dom att utesluta 5G .. den är på gång och kommer för stanna några år fram över ! 

När läser dina tråder så åter kommer ni olika budskap ang köp råd 

 

Viss kan kan kamera har betydelse ..

Jag satta på mobil mycke mine 

A serien.  Är något billigare.. i regel klara sig gott dess

 

Jag tyvärr svara din fråga ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Okalettos:

Hur bra fungerar den optiska zoomen i S20fe ?

Jag tycker den fungerar bra. Märker ingen skillnad på bilder med eller utan 3x optisk zoom. Med den optiska zoomen och digital zoom får man bra bilder upp till 10x. Högre än så blir bilderna sämre. Jag har S20 FE 5G. Om ni bestämmer er för S20 FE, tycker jag ni ska köpa modellen med Snapdragon. Finns med eller utan 5G. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inläggen :)

Har en kompis som har S20fe som visat foton ikväll.. och måste säga att det blir förvånansvärt bra med zoomen, så det får bli att vänta tills den förhoppningsvis sänks till 5.000 igen ! 😇

Redigerad av Okalettos
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...