Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilder fram kamera till dator


stjo57
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en Nikon D7200 med Wifi och jag kan skicka bilder från den till min mobil via Wifi/NFC och sedan skicka från mobilen till datorn (trådlöst i båda fallen alltså).
Frågan är: Kan jag inte skicka bilderna trådlöst direkt till datorn på något sätt eller måste jag gå den omvägen?

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Mikael63:

När du skickar till din mobil, hur gör du då? Har du någon "Nikon-app" för det?

Ja den heter "WirelessMobileUtility". Jag har bara precis testat det och det funkade. Man ansluter sin mobil till ett Nikonnätverk som skapas i kameran (tror jag, i alla fall heter nätverket något med Nikon). Sedan på kameran så trycker man på "Välj att överföra till smart enhet".

Redigerad av stjo57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett "hemgjort" program för detta och det funkar bra men det är så långsamt så att flytta över minneskortet till en läsare gå mycket snabbare så....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att ansluta datorn till det där Nikonnätverket (eller med USB-kabel) och sen använda Utforskaren för att föra över filer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev Cecilia:

Går det att ansluta datorn till det där Nikonnätverket (eller med USB-kabel) och sen använda Utforskaren för att föra över filer?

 

Jag testade detta nu men det gick inte att komma åt filerna i kameran i Utforskaren annars var det ju en bra tanke :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...