Just nu i M3-nätverket
Jump to content

McAfee i Windows 11

Fasarn
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag har som säkert många andra uppgraderat till Windows 11. Det tycks ha fungerat bra med ett undantag. När jag aktiverar McAfees VPN-tjänst så tappar jag internetanslutningen. Om jag inaktiverar så kommer anslutningen tillbaka. Någon annan som upplevt något liknande?

Hälsningar!

Hej!

Tack för snabbt svar. 

Jag har inga problem att aktivera VPN. Inga felmeddelanden. Det "enda" som händer är att internetanslutningen försvinner när jag aktiverar VPN. Förekom inte med Windows 10.

Hälsningar! 

Hej!

Värt att kolla upp. Supporten antydde att felet kunde bero på en konflikt mellan McAfee-appen och Bahnhofs internet. Verkar konstigt tycker jag.

Hälsningar!

Hej!

När jag kollar upp nätverksanslutningarna för McAfees VPN så får jag följande besked:

McAfee VPN

Nätverkskabeln är inte ansluten

TAP-Windows Adapter V9

Vad betyder det? Vilken nätverkskabel avses? Den jag har är ansluten och fungerar.

Hälsningar!

TAP-Windows Adapter V9 är ett virtuellt nätverksgränssnitt som används av många VPN-tjänster, i ditt fall då något som McAfee VPN har installerat. Jag tror att meddelandet "Nätverkskabeln är inte ansluten" betyder att den inte hittar fram till internet.

Share

• Create New...