Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte nå röstbrevlåda


laetitia
 Share

Go to solution Solved by laetitia,

Rekommendera Poster

Jag kan inte ringa upp min röstbrevlåda. Har Fello och man ska ringa 144 inom Sverige men får meddelandet att numret inte är bruk. Provade att sätta in sim i en annan mobil och då funkade det så jag förmodar att det måste vara nån inställning. 

 

Jag har en xiaomi mi 9 se lite och Android 11. Mobilen det funkade på var en lägre version så gissar att det är nån inställning. FÖrsökt googla men det jag hittar verkar vara gamla trådar utan relevans. 

 

Väldigt tacksam för tips på vad jag kan testa! 😊

 

(Fello erbjöd ingen hjälp) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här skriver man på sin sida:

https://www.fello.se/felloservice/fello-service/#humany-v1=/299-hur-aktiverar-avaktiverar-jag-min-roestbrevlada;phrase:röstbrevlådan

Hur aktiverar/avaktiverar jag min röstbrevlåda?

För att aktivera din röstbrevlåda ringer du nummer 144 från din telefon och följer instruktionerna.

För att avaktivera röstbrevlådan ringer du till 144 klickar sedan på 2 och sedan på 5 så kommer du till inställningarna för att ta bort röstbrevlådan. Om du avaktiverar via 144 kommer det fortfarande ett röstmeddelande efter några signaler att abonnenten inte går att nås. Vill du ta bort röstbrevlådan helt och hållet i nätet kan du kontakta oss på felloservice så hjälper vi dig med detta. Att koppla ur röstbrevlådan är bra om du t.ex skall resa utomlands. 

 

Länkar till en guide:

https://cdn.fello.se/wp-content/uploads/2016/06/14094626/Fello-rostbrevlada.pdf

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev lathet:

Visst är det suveränt när företag som lever på telefoni inte har nån telefon support.....

Support kostar pengar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Fungerar det om du ringer numret som man ska använda utomlands?

Nej det fungerar inte heller. Men när jag slår 144 så kommer det upp som +46144 på displayen och det känns väl lite fel. Ska väl vara ett (typ) kortnummer till operatören kopplat till simkortet, eller? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag hittade inställningen. Landskod valdes automatiskt, därför blev det knas. 

 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...