Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tillåta med uBlock - tips!


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

  • Solution

Det skrivs om uBlock Origin i en annan tråd här på eforum och idag upptäckte jag en "feature" med just uBlock Origin.

För att kunna köra ett av våra administrativa program behöver man tillåta popup. I min standardwebbläsare (Vivaldi) har jag valt att ha inställningen att blockera popup generellt. Jag har inte hittat någon inställning för enskilda webbsidor vad gäller popup.

Tänkte att det kanske fanns ett tillägg för det och när jag sökte var en av träffarna uBlock (inte uBlock Origin).

Jag hade redan tidigare testat att stänga av uBlock Origin för den webbsidan men det hjälpte inte.

 

I inställningarna för uBlock Origin lade jag till den aktuella sajten under Pålitliga webbplatser och aktiverade uBlock Origin och då fungerar det fint!

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cluster:

Märkligt, har aldrig haft problem med att tillåta popups och annat för en specifik sajt med uBlock Origin.

Nej det har väl inte jag heller. Jag visste inte om att man med uBlock Origin även kunde tillåta popup, där webbläsaren normalt blockerar *) dessa. Jag använder, eller har tidigare använt då, det tillägget för att blockera saker. 

 

*) 

image.png.c548e33e4771c36dff3f82fe71bdb601.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, ok. Nu förstår jag mer vad du menar 🙂

Det var din webbläsare som blockerade (inte uBlock Origin).

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.

Det tycks inte spela någon roll om uBlock Origin är aktiverat eller ej för den sajt jag vill nå. Man behöver oavsett ändra status, från av till på, eller från på till av, och sedan använda uppdatera-knappen i uBlock Origin.

 

image.png.69345fd5a61b27a8189b07c15f5ce97d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...