Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dockningsstation för ASUS Laptop


eken81
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en några år gammal ASUS ROG, GL702VMK. Jag har använt den som den laptop den är, men har mer och mer börjat fundera på att göra en riktig kontorsplats och då främst för att koppla in en större extern bildskärm och tangentbord.

 

Vad för dockningsstation kan jag köpa för att slippa hålla på med flera kablar så fort jag vill sitta vid skrivbordet. Datorn har en USB C kontakt som enligt märkningen ska fungera även för laddning. Dockningstationen är ett plus om den skulle vara framtidssäker och fungera även för framtida bärbara datorer.

 

Googlade och fann denna: https://www.asus.com/Accessories/Docks-Dongles-and-Cable/ASUS-Docks-Dongles-and-Cable/ASUS-USB3-0-HZ-3B-Docking-Station/

 

Har ni andra tips. Vad ska jag tänka på. Hur har ni gjort?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst vill man ha så framtidssäkra produkter som möjligt. Nu går utvecklingstakten rätt så fort bland såna här produkter så det är svårt att sia... Möjligen, kanske, att dockstationen ska ha någon mer USB 3.1 port för framtiden. Men det blir bara spekulation från min sida. Nej, kör på den stationen du har tittat på, om den uppfyller dina krav.

 

Hittar ingen DisplayPort, som HP envisas/har envisats att använda på sina produkter.

Redigerad av Thirteen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara någon vecka sedan jag själv kollade på detta. Jag har nu en dockningstation av fabrikat HP (har en HP-dator) via jobbet men om jag återgår till kontoret skulle jag behöva något liknade "privat" när jag jobbar hemifrån.

Om jag inte köper en likadan som den jag har, vilken var ganska dyr, så har jag tittat på denna:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5046060 eftersom den var billigast, enligt Prisjakt.

Jag har då bara filtrerat på USB-C och två displayportar.

Vet inte om den även kan ladda datorn eller ej (som min nuvarande kan). 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del så tittar jag ofta efter en displayport då HP-datorer är så ofta förekommande på arbetsplatser.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...