Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur skicka mejl med foton i Lightroom


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Laso,

Rekommendera Poster

Ev, kan han högerklicka på bilden/bilderna som är markerade och välja SKICKA TILL EPOST. 

Detta förutsätter dock att det finns ett installerat epostprogram som kan hantera detta. Jag vet inte om det inbyggda epostprogrammet funkar till detta. Själv kör jag MS Office Outlook och då är det inga problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Pelle Penna:

Ev, kan han högerklicka på bilden/bilderna som är markerade och välja SKICKA TILL EPOST. 

Detta förutsätter dock att det finns ett installerat epostprogram som kan hantera detta. Jag vet inte om det inbyggda epostprogrammet funkar till detta. Själv kör jag MS Office Outlook och då är det inga problem

Hur kommer jag åt MS Outlook kan jag sända mail liksom mail? Hälsningar från värmen, 24 grader Spanien

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär är det: jag vill med hjälp av mail sända mer än ett foto åt gången  Har för mig att jag kan sända mer än ett mejl åt gången genom att reducera antal "pixlar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
14 timmar sedan, skrev Torparen:

Vill bifoga foton med mail från LrC hur gör jag?

Du ställer dig i LRC och i biblioteket, väljer den bild du vill ha, vill du skicka fler bilder, gör du på samma sätt igen för varje bild, det enklaste sedan är att högerklicka i bilden och väljer E-posta foto.

Då får du upp ett fönster där du ska fylla i den information som behövs för att kunna skicka iväg din bild.

Du borde få upp den mailenhet som du använder, i rutan Från: på höger sida.

När du har fyllt i klart klickar du på Skicka, nu tar det en kort stund för LRC att sammansätta detta innan du får upp det vanliga fönstret för att skicka ett mail. Du dubbelkollar så allt ser rätt ut, att bilden finns med som bifogad fil, och skickar iväg.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så långt kan jag, men då jag vill sändaa mer ett foto åt gången måste de minska, men hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har som vanligt rätt, men nu är det så att jag vill sända mer än ett foto åt gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, skrev Torparen:

Ja du har som vanligt rätt, men nu är det så att jag vill sända mer än ett foto åt gången.

Fråga. Kan du inte markera flera foton åt gången genom att hålla ned CTRL och klicka på bilderna och måste du göra dem mindre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Fråga. Kan du inte markera flera foton åt gången genom att hålla ned CTRL och klicka på bilderna och måste du göra dem mindre?

Problemet ärr att jag kan ej sända mer än en bild åt gången. måste hitta något så att jag kan minska bilden storlek pixlar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev Torparen:

Problemet ärr att jag kan ej sända mer än en bild åt gången. måste hitta något så att jag kan minska bilden storlek pixlar

Jag testade precis nu och tog 5 olika bilder och skickade via mitt standard mail, utan problem.

Ändrade inte standard inställningarna.

Får du upp standard fönstret hos ditt mailprogram, efter att LRC gjort sitt, eller var fastnar du någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Laso:

Jag testade precis nu och tog 5 olika bilder och skickade via mitt standard mail, utan problem.

Ändrade inte standard inställningarna.

Får du upp standard fönstret hos ditt mailprogram, efter att LRC gjort sitt, eller var fastnar du någonstans?

Tack för tipset jag har nyss lyckats enkelt då man kan det. Tack alla nördar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Torparen:

Tack för tipset jag har nyss lyckats enkelt då man kan det. Tack alla nördar

Man skall inte ropa hej förrän man är över bäcken, vilket jag gjorde. Jag gjorde så att jag markerade de foton jag avsåg sända fungerade bra, en gång. Nu är det tji. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, skrev Cecilia:

Hur långt kommer du?

Får du något felmeddelande?

Nej inget felmeddeland men nu blir det hela katalogem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du menar att hela katalogen hamnar i mejlet.

Hur gör du när du väljer ut vilka bilder som ska skickas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Jag antar att du menar att hela katalogen hamnar i mejlet.

Hur gör du när du väljer ut vilka bilder som ska skickas?

Ja just nu är det så rörigt att jag kan ej svara dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
2021-10-24 11:14, skrev Torparen:

Ja just nu är det så rörigt att jag kan ej svara dig

Hej! Har nu kommit på hur jag kan sända foto via mail. Man sätter mail sänd och använder använder tecknet gem.

Men är foton stora alltså ej JPEG då går det ej att sända så många foton. så nu min fråga.

Hur konverterar foton till JPEG?

Hälsningar Torrevieja Lennart 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har nu kommit på hur jag kan sända foto via mail. Man sätter mail sänd och använder använder tecknet gem.

Men är foton stora alltså ej JPEG då går det ej att sända så många foton. så nu min fråga.

Hur konverterar foton till JPEG?

Hälsningar Torrevieja Lennart 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...