Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

browsersniff i php


Beppe

Rekommendera Poster

Daniel Wahlgren

Analysera headern efter User-Agent.

( ["HTTP_USER_AGENT"] )

Läs mer på www.php.net

 

 

**********

Om spelvåld påverkar unga, hur skulle pakmangenerationen se ut idag?

 

[inlägget ändrat 2001-10-23 09:56:30 av Aridhol]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Wahlgren

Har tyvärr ingen färdig lösning åt dig, men genom att söka i strängen $HTTP_USER_AGENT efter 4.0 så kan du säkert fixa det.

Glöm inte att oxå söka efter Mozilla.

Var och besökte fixaren.com (eller försökte) med min mozilla och fick inte komma in eftersom jag "hade en för gammal webläsare...

 

 

**********

Om spelvåld påverkar unga, hur skulle pakmangenerationen se ut idag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de e ok, ska bara ha en enkel funktion för att ladda style sheets och framesets beroende på läsare och plattform, men vill inte använda javascript. Hittade ganska enkla if-satser på php.net som borde funka

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Stark

det där med att man inte kan komma in på vissa sidor för att man har för gammal webbläsare tycker jag är ett skit.

 

man ska väl få se dom sidor man vill, om det sen ser skit ut för man har en gammal webbläsare är väl inte deras problem. det räcker ju med att dom sätter en disclaimer bara.

helt stänga ute går fetbort

 

men jag ser att Beppe2 bara vill fixa stylesheets, helt rätt =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Wahlgren

Helt rätt...

Jag har ju faktiskt Netskräp 6 men brydde mig inte tillräckligt för att starta det.

Jag ska kunna navända vilken browser som helst, ingen annan ska välja åt mig.

När så många sidor klarar av de flesta browsers, kan man väl förja standarder så mycket som möjligt så att alla kan se informationan. Det här kan ju klassas som diskriminering pga. programmvara :P

 

 

**********

Om spelvåld påverkar unga, hur skulle pakmangenerationen se ut idag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det ju så att Netscape har tappat så mycket mark så om man gör en egen hobbysida så är det fan inte värt att hålla på att anpassa för den....

Man har ju så mycket mer möjligheter att lägga in för explorer, och försöka få Netscape att bete sig på samma sätt tar ju mer tid än att tillverka själva sajten.

Visst hade det varit bra om alla hade följt "standarden", men explorer är alldeles för bra nu....Dessutom har väl explorer i princip blivit standard??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Wahlgren

Njae, Netskräp bygger ju Mozilla, och den använd ju friskt av linuxanvändare...

Så genom att bara fixa för Explorer så förlorar du ju alla som inte använder det. Väldigt många som sitter i Mac använder fortfarande Netskräp oxå.

 

 

**********

Om spelvåld påverkar unga, hur skulle pakmangenerationen se ut idag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Instämmer. Även om det givetvis fortfarande finns en viss charm i att försöka få något att funka i Netscape.... Funkar något i Netscape kan man ju vara ganska säker på att det funkar överallt...

 

/ Johan

http://www.vinster.nu - En trevlig site med lite smått och gott.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...